Ombudsman Emine Dizdarlı "Uluslararası Şeffaflık ve Hesap Verilebilirlik" Konferansı'nın açılış konuşmasını yaptı.

Ombudsman Emine Dizdarlı "Uluslararası Şeffaflık ve Hesap Verilebilirlik" Konferansı'nın açılış konuşmasını yaptı.

 

Ombudsman Emine Dizdarlı  konuşmasında, şeffaflık ve hesap verebilirliğin herkesin aklında olan ancak bazılarına farklı şeyler ifade eden bir kavram olduğunu kaydetti.

Şeffaflık ve hesap verebilirliğin kendisi ve Ombudsmanlık için ne anlam ifade ettiğini ve bunu nasıl uyguladıklarıyla ilgili bilgiler veren Dizdarlı, şeffaflığın anlamını, ne ifade ettiğini de anlattı ve şeffaflığın toplum nezdinde görünür olması gerektiğini belirtti.

Dizdarlı, kurumların işleyiş mekanizmalarının şeffaf olmasının devlet üzerinde denetimi artırdığını, izlenebilir olmanın güven duygusunu çoğalttığını ve hesap verebilirliği de beraberinde getirdiğini söyledi.

Ombudsmanın bağımsız anayasal bir kuruluş olduğunu kaydeden, yasanın kendilerine verdiği görev, yetki ve sorumluluklarını aktaran Dizdarlı, Ombudsmanın soruşturma yaptığı her konuda rapor hazırlayıp gerekli mevkilere sunduğunu, raporlara basının ulaşabildiğini ve web sayfalarında yayınlandığını ifade etti.

Print
Yayınlanma tarihi: Mar 2, 2018,
Haber Kategorisi: Duyurular,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Temmuz 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
3012
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Salih Gürler'in   raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Salih Gürler'in raporunu yayınladı.

      

      Sayın Salih Gürler geçirmiş olduğu bir operasyon sonucu engelli kaldığını, bu konu ve engelli haklarından yararlanabilmesi amacıyla 9 Temmuz 2024 ve 18 Eylül 2024 tarihlerinde Sağlık Bakanlığına, 14 Ekim 2024 tarihinde Çalışma Dairesi Müdürlüğüne ve 15 Ekim 2024 tarihinde Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğüne yapmış olduğu “Alındı Mühürlü” dilekçelerine herhangi bir cevap alamadığını  iddia ederek 20 Kasım 2024 tarihinde başvuru yaparak konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

          Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

            Sayın Salih Gürler’in Dairemize yaptığı başvuruda Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğünden, Sağlık Bakanlığı Müsteşarlığından ve Çalışma Dairesi Müdürlüğünden konuyla ilgili gerekli bilgiler talep edilmiştir.

Devamını oku
3456
78910111213
1415
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Faik Gencer'in raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Faik Gencer'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Faik Gencer, Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı’nın, Girne Antik Liman’daki işletmelerden kamuya açık alanlara yerleştirdikleri masalar için ücret tahsil edilmesi konusunda gereğini yerine getirmediğini iddia ederek Dairemize başvuruda bulunmuş ve konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Sayın Faik Gencer’in başvurusu ile ilgili olarak başlatılan araştırmada, 17 Mart 2025 tarihinde OMB.0.00-05/00-25/45 sayılı yazımızla, Başbakan Yardımcılığı, Turizm, Kültür, Gençlik ve Çevre Bakanlığı Müsteşarı’ndan bilgi talep edilmiştir. Sayın Müsteşar, 4 Nisan 2025 tarihinde, TÇB.0.00-001/99-25/E.514 sayılı yazı ile sorularımızı yanıtlamıştır.

Devamını oku
1617181920
21222324252627
28293031123
45678910

Arşiv