Ombudsman  Emine Dizdarlı Sayın Ali Manyera'nın raporunu yayınladı.

Ombudsman  Emine Dizdarlı Sayın Ali Manyera'nın raporunu yayınladı.

 

     Dairemize başvuruda bulunan Sayın Ali Manyera 15 yıldan beri kullandığı asfalt yolun, komşu parsel sahipleri tarafından telle kapatılarak evine gitmesinin engellendiğini ve bu durumdan şikayetçi olduğunu belirterek konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

    Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 Sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

     Sayın Ali Manyera Yeşilköy’de, Pafta/Harita III 52, 680/1 ve 634/2 numaralı parsellerin sahibi olup 680/1 numaralı parselde kendisine ait bir konut bulunmaktadır. İskele Kaymakamlığı söz konusu konut için 22 Temmuz 1997 tarihinde Bina Ruhsatı vermiştir. Mezkur binanın inşaatı tamamlanmasına rağmen binadaki eksiklikler nedeniyle Tasvip Şahadetnamesi alınamamıştır.

     Sayın Ali Manyera 7 Aralık 2012 tarihinde adına kayıtlı bulunan 634/2 numaralı parseli kızına devretmiştir. Her iki parsel arasında geçişin sağlanması ve/veya gönüllü geçit izni için gerekli başvurular 23 Mayıs 2018 tarihinde İskele Tapu Dairesine yapılmıştır.  

      Sayın Manyera İngiltere’de ikamet etmekle beraber, yaz aylarında ve/veya yılın belli dönemlerinde Kuzey Kıbrıs’a gelerek köyünde inşa etmiş olduğu evinde kalmaktadır.

      Sayın Manyera, 639/2 numaralı parsel sahipleri Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu’nun yaptığı telleme neticesinde evine giden yolun kapatıldığını ve/veya evine gitmesinin engellendiğini iddia etmektedir.

      KKTC İçişleri Bakanlığı, Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü nezdinde yaptığımız soruşturmada Sayın Manyera’nın kullandığı yolun Tapu kayıtlarında olmadığı ve/veya hiçbir zaman resmi  bir kamu yolu olmadığı saptanmıştır. Söz konusu yolun herhangi bir resmi makam tarafından  ölçüm yapılmadan, gerekli yasal izin ve onaylar alınmadan asfaltlandığı ve Fasıl 96 Yollar ve Binalar Yasası’nın 3’üncü maddesine aykırı bir şekilde yapıldığı tespit edilmiştir. İzinsiz ve/veya ilgili mercilerden onay alınmadan yapılan ve/veya asfaltlanan yol Parsel 639/2 numaralı parselin hudutlarını 1100 ayakkare ihlal etmektedir. Yetkili merciler tarafından yol olarak kullanılan alanın kim veya kimler tarafından yol haline getirildiği bilinmemektedir. Yine mezkur yolun kimin tarafından asfaltlandığı hakkında hiçbir kayıt da bulunmamaktadır.  KKTC İçişleri Bakanlığı Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürü Sayın Berna Selengin 17 Ekim 2017 tarihli yazısında mezkur yolun resmi kamu yolu olmadığı ve Erenköy Belediyesi’nin vermiş olduğu herhangi bir iznin bulunmadığını ve/veya gerekli ölçümler yapılmadan izinsiz döküldüğünü belirtmektedir.

     Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü’nün kayıtlarına göre, Sayın Manyera’nın konutunun bulunduğu bölgede ve/veya izinsiz asfaltlanan yola ilaveten Parsel 680/1 ve Parsel 634/2 numaralı parsellere ulaşımı sağlayan resmi bir kamu yolu bulunmaktadır. Söz konusu resmi yol Parsel 689/2’ye  hem huduttur. Parsel no: 634/3/4 üzerindeki eski binaların yıkılması neticesinde inşaa edilen yeni binalar kamu yoluna 600 ayakkare sınır ihlalinde bulunmuştur. Resmi yol üzerinde yapılan izinsiz  binalardan kaynaklanan  hudut ihlalleri Belediye tarafından asfaltlanan güzergahın değişmesine neden olmuştur. Soruşturmanın yürütüldüğü tarihte söz konusu binaya izin alındığına dair bir belge veya herhangi bir bilginin Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü’ne ulaşmadığı tespit edilmiştir.

      Fasıl 96 Yollar ve Binalar Yasası’nın 3’üncü maddesi tahtında hiçbir kimse Yetkili Makamdan  veya İnşaat Dairesi Müdüründen önceden ruhsat almadıkça yol açamaz  veya  bina inşa edemez.

      Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu kendilerine ait Yeşilköy’de kain parsel 639/2’de hudut tespiti yaptırdıktan sonra Yollar ve Binalar Yasası’nın 3’üncü maddesi uyarınca bina inşaa etmek için İskele Kaymakamlığı’ndan ruhsat almıştır. Bunu müteakip Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu İskele Kaymakamlığı’na telleme projesi sunarak gerekli Tasvip Şahadetnamesini aldılar. Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu Tasvip Şahadetnamesi uyarınca gerekli tellemeyi yapmaları neticesinde izinsiz yolu kapattılar. Bundan da anlaşılacağı üzere söz konusu taşınmaz malın sahipleri olan Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu kendi mülkiyetlerinde olan alanı ve/veya taşınmaz mallarını yasal mevzuata uygun bir şekilde telleyerek kapattıkları anlaşılmaktadır.

      Netice itibariyle; Sayın Zekiye Korman ve Sayın Zalihe Lisanioğlu’nun kamu yolunu kapattıkları ve/veya kamu yolunun kullanılmasını engelledikleri iddiaları yersizdir ve/veya hukuki dayanağı bulunmamaktadır. Sayın Manyera, Bina Ruhsatını aldığı binadaki eksiklikleri gidermesi gerekmektedir. Ayrıca kızına devretmiş olduğu 634/2 numaralı parselden kendi konutunun bulunduğu Parsel No: 680/1 için başlatmış olduğu geçit hakkı ve/veya gönüllü geçiş izni başvurusunu da tamamlaması gerekmektedir. Parsel 634/3/4 üzerinde izinsiz yapılan bina ve/veya binaların  kamu yoluna bulunan ihlali ile ilgili olarak İskele Kaymakamlığı’nın söz konusu yolun resmi kayıtlardaki gerçek ölçülerine ulaşması için derhal yasal işlem başlatması gerekmektedir

 

          Emine DİZDARLI

    Yüksek Yönetim Denetçisi

             (Ombudsman)

Print
Yayınlanma tarihi: Ağu 7, 2018,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Ağustos 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
28
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Hasan Eratal'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Hasan Eratal'ın raporunu yayınladı.

 

Dairemize başvuruda bulunan Sayın Hasan Eratal, Bakanlar Kurulunun 20 Mayıs 2022 tarih ve Ü(K-1)23-2022 sayılı kararıyla Kıbrıs Türk Liman İşçileri Şirketi’nin Tasfiyesine ilişkin Yasa Gücünde Kararname çıkarıldığını ancak tasfiye edilen şirkette bulunan üyeler arasında anlaşma sağlanıp liman içerisindeki işlemlerin yapıldığını bununla beraber kendisinin direktörü olduğu Armos Port Management and Trading Limited’in de  KKTC Limanlarında faaliyet göstermek istediğini belirtmiştir. Konu şahıs bilgi almak ve yetkilendirme talep etmek için 7 Haziran 2022 tarihinde Başbakanlığa ve Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığına birer dilekçe yaptığını ancak dilekçelerine herhangi bir cevap alamadığını iddia ederek konunun soruşturulması için Dairemize başvurmuştur.

Sayın Eratal’ın başvurusuna konu ettiği şikayetler iki noktada değerlendirilmiştir. Birincisi Başbakanlığa ve Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığına yapılan dilekçelere cevap verilip verilmediği, ikincisi ise Kıbrıs Türk Liman İşçileri Şirketi’nin tamamen tasfiye edilip edilmediği ve/veya tasfiye sürecinde KKTC Limanlarındaki faaliyetlerin şirket üyeleri tarafından yürütülmeye devam edilmesinin hukuku uygun olup olmadığıdır.

Devamını oku
293031123
45678910
11121314
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Serdinç Maypa'nın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Serdinç Maypa'nın raporunu yayınladı.

     Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne başvuruda bulunan Sayın Serdinç Maypa, KKTC’ye  ait değerlerin korunması amacı ile Yangın ve Kaza Sigorta hizmeti alınması ihalesinin 20/2016 sayılı Kamu İhale Yasası’nın 13’üncü maddesine aykırı bir şekilde sonuçlandığını iddia ederek konunun Dairemizce soruşturulmasını talep etmiştir.

            Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
151617
18
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 39. Dönem Raporunu Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e  sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 39. Dönem Raporunu Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e sundu.

 

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16. maddesinin 1. fıkrası uyarınca hazırlanan  Ocak  –  Haziran 2025  (birinci  altı aylık) 39. Dönem Raporunu KKTC Meclis Başkanı Ziya Öztürkler’e sundu.

Devamını oku
192021222324
25262728293031
1234567

Arşiv