Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Kubilay Kızılcık ile ilgili raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Kubilay Kızılcık ile ilgili raporunu yayınladı.

                                                                                                                             

Sayın Kubilay Kızılcık, Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından annesi adına gönderilen sağlık ve hizmet vergisi faturası ile ilgili Belediyeye yapmış olduğu dilekçesine yanıt alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Sayın Kubilay Kızılcık’ın başvurusu ile ilgili görüşü alınmak üzere Lefkoşa Türk Belediyesi Başkanına 29 Nisan 2024 tarihli ve OMB.0.00-03/00-24/66 sayılı yazımız gönderilmiştir. Lefkoşa Türk Belediyesi, 23 Mayıs 2024 tarihli ve LTB.0.02-753/07-24/E.3546 sayılı yazı ile görüşlerini tarafımıza iletmiştir.

Sayın Kubilay Kızılcık, Şehit Tuncay Mehmet Salih No:14 adresinde bulunan konutta önceden annesinin ikamet ettiğini, annesi vefat ettikten sonra bahse konu konutun elektrik ve su borcunun ödenerek kapatıldığını ifade etmektedir. Sayın Kızılcık, evde hiç kimse yaşamamasına rağmen Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından annesi adına sağlık ve hizmet vergisi adı altında fatura gönderildiğini, bununla ilgili Belediyeye yapmış olduğu dilekçeye yanıt alamadığını iddia etmektedir.

 Sayın Kubilay Kızılcık’ın bahse konu şikayetleri ile ilgili olarak 28 Kasım 2023 tarihinde Lefkoşa Türk Belediyesine dilekçe verdiği tespit edilmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesinde Dilekçe hakkı ile ilgili hükümler düzenlenmiştir. Şöyle ki:

 

Madde 76

(1) Herkes, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir.

Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikâyet sahibine yazılı olarak bildirilir.  Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikâyet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

(2) Yurttaşlar, tek başlarına veya topluca Cumhuriyet Meclisine yazı ile başvurma  hakkına sahiptir. Bu hakkın kullanılma biçimi yasa ile düzenlenir.                                                                                                                          

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde özel kişilerin istemleri ile ilgili kurallar düzenlenmiştir. Şöyle ki:

15.       (1)   Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

            (2)   İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

            (3)  İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

              (4)  İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

 

Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından Dairemize gönderilen cevap yazısında “Söz konusu vatandaş ile ilgili gelen şikâyet sözlü olarak vatandaşla görüşülüp çözüme kavuşturulduğu için yazılı olarak geri dönüş yapılmamıştır.” şeklinde ifade kullanılmıştır. Bahse konu cevap yazısında, Dairemiz tarafından başlatılan soruşturma akabinde Lefkoşa Türk Belediyesinin Sayın Kızılcık’a yazılı olarak cevap verildiği belirtilmektedir. Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Kızılcık’ın dilekçesine 8 Mayıs 2024 tarihli ve LTB.0.02-310/01-24/E.3278 sayılı yazı ile cevap verildiği tespit edilmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesi ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasında dilekçelere ne şekilde cevap verileceği hususu açıkça belirtilmektedir. İdare dilekçe sahibine cevabını yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Dolayısı ile Lefkoşa Türk Belediyesi Sayın Kızılcık ile şikâyeti ile ilgili “sözlü olarak görüşme” yapılması ilgili mevzuat uyarınca kişiye cevap verildiği anlamını taşımaz. Buna göre Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Kızılcık’ın dilekçesine yaklaşık 5 buçuk ay sonra cevap vermesinin hatalı olduğu ve ilgili amir hükümleri ihlal etmiştir.

Tüm yukarıda belirtilenler ışığında Lefkoşa Türk Belediyesi Sayın Kızılcık’ın dilekçesine zamanında yanıt vermeyerek Anayasa’nın 76’ıncı ve İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına aykırı davranmıştır.

 

 

         İlkan VAROL

Yüksek Yönetim Denetçisi

          (Ombudsman)

 

 

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Haz 20, 2024,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Ekim 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
30123456
7
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 37. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 37. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 1’inci  fıkrası uyarınca  hazırlanan  Ocak –  Haziran  2024  (İlk altı aylık) 37. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Devamını oku
8
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Nahide Yaşar'ın Raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Nahide Yaşar'ın Raporunu yayınladı.

Sayın Nahide Yaşar komşularından kaynaklanan gürültü şikâyeti ile dönemin Alayköy Belediyesi’ne başvuruda bulunduğunu ancak başvurusuna bir cevap alamadığı ve/veya sorununun çözümlenmediğini iddia ederek Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
910111213
1415
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, Doha’da düzenlenen Uluslararası Konferansa katıldı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, Doha’da düzenlenen Uluslararası Konferansa katıldı.

 

Ombudsman İlkan Varol, Katar’ın başkenti Doha’da Avrupa Ombudsmanlar Enstitüsü ve Katar Ulusal İnsan Hakları Komisyonu iş birliğinde düzenlenen konferansa katıldı.

Devamını oku
16
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan  Varol, KKTC Doha Temsilciliği Misyon Şefi Huriye Hançerli ve TC Doha Büyükelçisi Mustafa Göksu’yu ziyaret  etti

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, KKTC Doha Temsilciliği Misyon Şefi Huriye Hançerli ve TC Doha Büyükelçisi Mustafa Göksu’yu ziyaret  etti

 

Ombudsman İlkan Varol, KKTC Doha Temsilciliği Misyon Şefi Huriye Hançerli ile Türkiye Cumhuriyeti Doha Büyükelçisi Mustafa Göksu’yu ziyaret  etti.

 

Devamını oku
17
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in Raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in Raporunu yayınladı.

Sayın Mehmet Öztürk Kumser, Kalkanlı Yaşam evinde bulunan hastalar adına her ay kişi başı 1000 TL alındığını, bahse konu Yaşam Evinde kantin bulunmamasına rağmen kantin ücreti adı altında hasta yakınlarından zarf usulü ile para alındığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmektedir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
181920
21222324252627
28293031123
45678910

Arşiv