Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Neşe Aşılıoğlu'nun raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Neşe Aşılıoğlu'nun raporunu yayınladı.

 

Sayın Neşe Aşılıoğlu, 7 Kasım 2024 tarihinde Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’ne yapmış olduğu dilekçesine yanıt alamadığını iddia ederek, konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Sayın Neşe Aşılıoğlu’nun başvurusu ile ilgili görüşü alınmak üzere Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürüne sırası ile 7 Mayıs 2025 tarihli ve OMB.0.00-08/00-25/72 sayılı ve 3 Haziran 2025 tarihli ve OMB.0.00-00/00-25/80 sayılı yazılarımız gönderilmiştir. Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü, 8 Mayıs 2025 tarihli ve YTK.0.00-012/01-25/E.1524 sayılı ve 4 Haziran 2025 tarihli ve YTK.0.00-012/01-25/E.1795 sayılı yazılar ile görüşlerini tarafımıza iletmiştir.

Sayın Neşe Aşılıoğlu, Cengiz Topel Hastanesi’nde III. Derece Yüksek Hemşire olarak çalıştığını, Hastane içerisinde görev yerinin değiştirilmesi akabinde Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi'ne dilekçe ile başvurduğunu ancak dilekçesine yanıt alamadığını iddia etmektedir.

 Sayın Aşılıoğlu’nun bahse konu şikayetleri ile ilgili olarak 7 Kasım 2024 tarihinde ilgili Daire’ye dilekçe verdiği ve dilekçenin kopyasına “Alındı” mühürü vurulduğu tespit edilmiştir.

Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü Dairemize gönderdiği cevap yazısında, Sayın Aşılıoğlu’nun dilekçesine Anayasa ve İyi İdare Yasası hükümleri tahtında belirtilen sürede cevap verildiğini ifade etmektedir.

 Bahse konu yazının ekinde, Sayın Neşe Aşılıoğlu’nun dilekçesine cevap olarak yazılmış 19 Kasım 2024 tarihli ve YTK.0.00-012/01-24/E.3922 sayılı yazı Dairemize gönderilmiştir.

Akabinde, Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’ne tekrardan yazı gönderilerek Sayın Aşılıoğlu’nun dilekçesine karşılık yazılan cevap yazının Sayın Aşılıoğlu’na ne şekilde teslim edildiği soruşturulmuştur. Bunun üzerine Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü Dairemize tekrardan yazı göndererek Sayın Aşılıoğlu ve Hemşirelik Şube Amiri’nin 2 Mayıs 2025 tarihinde görüştüğünü ve cevap yazısının elden verildiğini ifade etmiştir.

 

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesinde Dilekçe hakkı ile ilgili hükümler düzenlenmiştir. Şöyle ki:

Madde 76

(1)       Herkes, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir.

Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikâyet sahibine yazılı olarak bildirilir.  Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikâyet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

(2) Yurttaşlar, tek başlarına veya topluca Cumhuriyet Meclisine yazı ile başvurma hakkına sahiptir.  Bu hakkın kullanılma biçimi yasa ile düzenlenir.

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde özel kişilerin istemleri ile ilgili kurallar düzenlenmiştir. Şöyle ki :

15.       (1)       Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

(2)       İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

(3)       İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

(4)       İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü, Dairemize gönderdiği ilk yazıda Sayın Aşılıoğlu’nun dilekçesine ilgi Yasalar tahtında belirtilen sürelerde cevap verildiğini, daha sonraki yazıda ise bahse konu cevap yazısının yazıldığını ancak Sayın Aşılıoğlu’na 2 Mayıs tarihinde teslim edildiğini ifade etmiştir.

Bir dilekçeye cevap yazılması ancak yazılan yazının dilekçe sahibine ulaştırılmaması kişilerin dilekçelerine cevap verildiği anlamına gelmemektedir. Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü Dairemize gönderdiği ilk cevap yazısındaki bilgilerin hatalı ve/veya eksik ve/veya yanıltıcı ve soruşturmanın sonucunu değiştirecek şekildedir. Dolayısı ile Sayın Aşılıoğlı’nun dilekçesine ilgili Yasalar tahtında öngörülen sürede cevap verilmemiştir. Bu durumda Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’nin Sayın Aşılıoğlu’nun dilekçesine belirtilen sürede yanıt vermeyerek Anayasa’nın 76’ıncı ve İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına aykırı davranmıştır.

 

 

                       

                                                                                                          İlkan VAROL

                                                                                               Yüksek Yönetim Denetçisi 

                                                                                                           (Ombudsman)

 

 

        

 

 

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Kas 3, 2025,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Aralık 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
24252627282930
1234567
891011121314
15161718
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Yusuf Doğan'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Yusuf Doğan'ın raporunu yayınladı.

Lefkoşa Türk Belediyesi personeli Sayın Yusuf Doğan, 31 Ocak 2023 tarihinde emekli olduğunu ancak emeklilik ikramiyesinin yaklaşık 5 ay sonra 22 Haziran 2023 tarihinde ödendiğini, aradan geçen sürenin makul bir süre olmadığını ve Türk Lirasının döviz karşısında değer kaybetmesinden dolayı mağdur olduğunu iddia ederek konunun soruşturulması için Dairemize başvurmuştur.

  Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiştir.

Devamını oku
192021
22232425262728
2930311234

Arşiv