Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Hüseyin Kumyalılı'nın raporunu yayınladı.

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Hüseyin Kumyalılı'nın raporunu yayınladı.

Gazimağusa’da ikamet eden Sayın Hüseyin Kumyalılı, evinin yakınında bulunan restoran ve/veya kafelerde, KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı, Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından verilen izin koşullarına aykırı biçimde gece geç saatlere kadar yüksek sesle müzik yapıldığını, bu konudaki rahatsızlığını Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’ne aktardığını ancak soruna bir çözüm üretilmediğini iddia ederek Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Sayın Hüseyin Kumyalılı, Gazimağusa’da Karakol Bölgesi, Bahriyeli Sokak’ta ikamet etmektedir. Sayın Kumyalılı, ikametgâhının yakınında bulunan iki işletmede geç saatlere kadar yüksek volümle müzik yayını yapıldığını, bu durumdan duyduğu rahatsızlığı yazılı ve sözlü olarak defalarca Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’ne ilettiği halde herhangi bir önlem alınmadığını veya durumun değişmediğini iddia etmiştir.

Soruşturmamızın başında, şikayete konu işyerlerinden bir tanesinin binada çıkan yangın neticesinde faaliyetine son vermesi nedeniyle raporumuzda bu işyeri ile ilgili şikayet ilk etapta değerlendirilmemiştir. Akabinde mezkur binanın tadilatı yapılmış ve kapanan işletmenin yerine yenisi açılmıştır. Sayın Kumyalılı’nın açılan yeni işyerinin de benzer biçimde sıkıntı yarattığını iddia etmesi üzerine bu konu da soruşturulmuştur. 

18/2012 sayılı Çevre Yasası’nın 58’inci maddesine göre, Dini tesislerdeki gürültüye ilişkin mevzuatın Din İşleri Başkanlığı’nın uhdesinde olması istisnası haricinde, çevresel gürültü yönetimiyle ilgili makamlar Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü ve Belediyelerdir. Mezkur Yasa’nın 58’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına göre, kamuya açık bir yerde veya kuvvetlendirilmiş sesin kamuya açık bir yerde işitilebileceği biçimde amplifikatörlerin kullanılması için izin vermek, Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nün yetkisindedir. Müzik izni olarak bilinen bu izin, Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından 1 yıl süre ile geçerli olacak biçimde verilir. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, müzik izni almak için başvuruda bulunan işletmelerden başvuru talepleri ile birlikte ilgili Belediyeden alınmış işletme izni ve Şehir Planlama Dairesi’nden alınmış Planlama Onayı talep etmektedir. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, Gazimağusa Birim Sorumlusu Sayın Çağan Coşkuner’in verdiği bilgiye göre, Yasa’da yer aldığı halde Gazimağusa bölgesinde imar planı ve/veya emirname olmaması nedeniyle Şehir Planlama Dairesi Müdürlüğü’nden Planlama Onay Belgesi alınamadığı için uygulamada işletmecilerden Planlama Onayı istenmemektedir. İzin verilecek gerçek veya tüzel kişilerin, izni almadan önce asgari ücretin dörtte biri kadar miktarı Gelir ve Vergi Dairesi veya şubelerine yatırıldığına dair makbuzu Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’ne tevdi etmeleri gerekmektedir. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü bu koşulların gerçekleştirilmesinin akabinde başvuruyu değerlendirerek işletmeye müzik izni verilip verilmeyeceğine karar verir.

Şikayete konu işyerlerinden Walnuts Coffee Bar and Grill ünvanlı işletmeye ilk kez 11 Eylül 2015 tarihinde Gazimağusa Belediyesi tarafından İşyeri Çalıştırma İzin Belgesi verilmiştir. Bir yıllık süreyle verilmiş olan bu izin,  her yıl yenilenmiştir. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, söz konusu işletmeye 27 Nisan 2016 tarihinde, 1 yıl, yani 27 Nisan 2017 tarihine kadar geçerli olacak biçimde müzik izni vermiştir. Anılan tarihte verilen müzik izninde, hafta içi saat 00.00’a, Cuma ve Cumartesi ertesi gün saat 01.00’a kadar müzik yayını yapılabileceği, müzik yayınının kapalı alanda yapılması ve yayın esnasında işletmeye yakın yerleşim alanı sınırında ses seviyesinin 65 dBA Leq’i veya arka plan (fon) gürültüsünü aşmama koşulu bulunmakta idi. Daha sonra Müdürlük tarafından alınan karar neticesinde, söz konusu işletmenin müzik izni koşullarına bir düzenleme getirilmiştir. Verildiği tarihte 65 dBA Leq olarak belirlenen ses seviyesi 50 dBA Leq olarak değiştirilmiş ve işletmeye 50 dBA Leq ses seviyesini veya arka plan (fon) gürültüsünü aşmaması koşulu ile 16 Ocak 2017 tarihinden 27 Nisan 2017 tarihine kadar geçerli olacak biçimde müzik izni verilmiştir. Ancak Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi tarafından gerçekleştirilen denetimlerde işletmenin fiziki şartlarının yeni düzenleme ile 50 dBA Leq olarak sınırlanan ses seviyesi koşulunu sağlamak için yetersiz kaldığı, dolayısıyla müzik izni koşullarına uymadığı tespit edilmiş ve neticesinde 6 Mart 2017 tarihinde işletmenin müzik izni iptal edilmiştir. Walnuts Coffee Bar and Grill adlı işyerinin işletmecisi, 15 Haziran 2017 tarihinde müzik izni almak için Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi’ne başvuruda bulunmuş ancak işyerinin gerekli izolasyon tedbiri olmadığından dolayı hoparlör veya ses yükseltici cihaz kullanarak müzik yayını yapması uygun görülmediğinden, başvurusu reddedilmiştir.

Soruşturmamız sürerken, 27 Ekim 2017 tarihi itibarı ile söz konusu işletmeye halen müzik izni verilmediği, binada yapılan değişikliklerin ve alınan bir takım tedbirlerin neticesinde Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi tarafından konunun değerlendirmeye alındığı tespit edilmiştir.  Yapılan değerlendirmenin ardından, 1 Aralık 2017 tarihinde söz konusu işyerine hoparlör veya ses yükseltici cihaz kullanılarak müzik yayını yapılması için izin verilmiştir. Netice itibarı ile Walnuts Coffee Bar and Grill isimli işyerinin, 6 Mart 2017 tarihinden 1 Aralık 2017 tarihine kadar müzik izni yoktu. Bu süre zarfında  Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, Walnuts Coffee Bar and Grill adlı işletmede 17 Mayıs 2017, 19 Mayıs 2017, 2 Haziran 2017, 15 Eylül 2017 ve 4 Ekim 2017 tarihlerinde müzik yapıldığı tespit edilmiştir. İşletmenin izinsiz biçimde müzik yayını yapması bir yana, denetimlerdeki ölçümlerin tamamında ses seviyesi, müzik iptal edilmeden önceki izin koşullarına aykırı biçimde yani 50 dBA Leq’in üzerinde bulunmuştur. Nitekim söz konusu işletmenin izinsiz olarak ve yüksek ses seviyesinde müzik yayını yaptığı Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi tarafından tespit edilmiştir.

Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nden izin almaksızın ve verilen izin koşullarına uymaksızın kuvvetlendirilen sesin kamuya açık bir yerde işitilebileceği biçimde ses çıkaran herhangi bir ses yükseltici cihaz kullanılması, 18/2012 sayılı Çevre Yasası’nın 56’ncı maddesinin 3’üncü maddesine aykırıdır. Söz konusu Yasanın 78’inci maddesine göre, 56’ncı maddenin 3’üncü fıkrasına aykırı durumlarda Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nün Yasanın ekli cetvelinde belirtilen tutarda idari para cezası verme yetkisi vardır. Mezkur Yasaya göre ceza ihbarnameleri, ilgililere yazılı olarak tebliğ edilir ve ceza ihbarnamesi uygulanmasından önce suçu işleyene en fazla otuz güne kadar müddet tanıyan süre ihbarnamesi verilebilir. Eğer ihlal, kirlilik veya yaratılan hasar, belirtilen zaman içerisinde düzeltilmez, temizlenmez veya telafi edilmezse, suçu işleyen gerçek veya tüzel kişiye ceza ihbarnamesi tebliğ edilir. Tebliğ tarihinden itibaren on beş gün içerisinde makbuz karşılığında, verilen cezaların KKTC Maliye Bakanlığı, Gelir ve Vergi Dairesi veznelerine ödenmesi halinde söz konusu suç davasız halledilmiş olur ve mahkemeye intikal ettirilmez. On beş gün içinde ödenmeyen idari para cezaları iki kat artırılır. Artırılmış idari para cezalarının on beş gün içinde ödenmemesi halinde dosya tanzim edilir ve dosya adli işlem için Hukuk Dairesine gönderilir.

Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi söz konusu işletmeye 14 Haziran 2017 tarihinde ve 6 Aralık 2017 tarihinde aylık asgari ücretin ½’si kadar para cezası vermiştir. Ancak para cezasının ödenip ödenmediği takip edilmemiş ve konuyla ilgili hukuki işlem başlatılamamıştır. Hukuki işlem başlatılmama gerekçesi sorulduğunda “işletmeye yeterli ses izolasyon tedbirlerini alması için ek süre verilmesi”  yönünde bir karar alındığı açıklanmıştır.

Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü 14 Haziran 2017 tarihinde söz konusu işletmeye ceza yazmış, işletmenin 15 Haziran 2017’de yaptığı müzik izni başvurusunu mekanın fiziksel koşulları yetersiz bulunduğundan reddetmiş ancak söz konusu mekanda gece ilerleyen saatlerinde izinsiz biçimde ve yine Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nün tespit ettiği gibi yüksek volümle müzik yapılmaya devam edilmiştir. Buna rağmen Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, 2017 yılının Haziran ayından Aralık ayına kadar işletmeye ceza kesmemiş, Haziran ayında kesilen idari para cezasının ödenip ödenmediğini takibi tamamlamamış, konu ile ilgili mevzuatın gerektirdiği süreci takip etmemiş ve işletmeye kusurlu ve/veya yetersiz bulunan fiziki koşullarını düzeltmesi için Yasa ile belirlenmiş sürenin çok ötesinde tolerans göstererek çevre sakinlerinin gürültüye maruz kalmasına göz yummuştur.

Çevresel gürültüye bağlı rahatsızlıklara ilişkin önlemler, düzenlemeler, eylemler, gereklilik ve prosedürler sistemini tanımlayan “Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetimi Tüzüğü”, 18/2012 sayılı Çevre Yasası’nın 59’uncu maddesi tahtında hazırlanarak 3 Ağustos 2018 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiştir. Bu tarihten önce 9/1990 sayılı Çevre Yasası’nın 19’uncu maddesine istinaden hazırlanmış olan “Çevre Koruma Dairesi Gürültü ve Ses Koruma Tüzüğü” yürürlükte idi. Arada geçen sürede Çevre Yasası defalarca değişikliğe uğramıştır ancak bu süreçte çevresel gürültüye ilişkin yeni bir Tüzük hazırlanmadığından, ihtiyaçlara cevaz vermekten aciz olan söz konusu Tüzük kullanılmıştır.

Sayın Hüseyin Kumyalılı’nın şikayeti, tüm raporlarımızda olduğu gibi ilgili dönemlerde yürürlükte bulunan mevzuat göz önünde bulundurularak değerlendirilmiştir. Bu nedenle Walnuts Coffee Bar and Grill adlı işletmeye verilen son müzik izninin ve son dönemde yapılan denetim bulgularının 3 Ağustos 2018 tarihinden beri yürürlükte olan Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetimi Tüzüğü’ne uygun olup olmadığı araştırılmıştır.

Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetim Tüzüğü’nün tefsiri gereğince işletme, canlı müzik izni olan veya olmayan eğlence yerini ve diğer yerleri anlatır. Mezkur Tüzüğün 4’üncü maddesinin 2’nci fıkrası uyarınca tesis ve işletmelerin yaptıkları faaliyet sonucu çıkardıkları gürültü, söz konusu Tüzük kapsamındadır. Tüzükte, alan gürültü hassasiyeti seviyelere ayrılmıştır. Buna göre yerleşim ve ticari bölgelerin karışık kullandığı yerlerin hassasiyet seviyesi III olarak belirlenmiştir. Tüzüğün 15’inci maddesine göre Tüzük kapsamındaki tesis ve işletmeler (elektrikle ve/veya herhangi bir güç kaynağı ile yükseltilmiş cihaz kullanılmadan müzik yayını yapan tesis ve işletmeler dahil), Tüzüğe ekli Ek 1 Tablo 1, Tablo 2 ve Tablo 4’te tanımlanan gürültü göstergeleri sınır değerlerini aşmamalıdır. Tüzük ile belirlenen kriterlere göre şikayete konu alandaki işletmelerin gürültü seviyesi akşam 23.00’a kadar 57 dBA Leq’i, 23.00’dan sonra ise 55 dBA Leq’i geçmemelidir.

Yıllık İzin Belgesi’ne göre Walnuts Coffee Bar and Grill adlı işletmeye KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı, Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi tarafından, 13 Eylül 2018 tarihinde, 55 dBA Leq’i aşmayacak biçimde, Çarşamba günleri ertesi gün 01.00’e kadar, Cuma ve Cumartesi günleri ise ertesi gün 02.00’ye kadar, kapalı veya açık alanda müzik yayını yapma izni verilmiştir. Bu koşullar yürürlükteki Tüzüğe uygundur.

Raporumuzun başında da belirtildiği gibi şikayete konu mekanlardan bir tanesi,  çıkan bir yangın neticesinde faaliyetine son vermiştir. Soruşturmamız sürerken bahse konu binada tadilat yapılmış ve buraya Passage No.199 isimli yeni bir işletme açılmıştır. Sayın Hüseyin Kumyalılı, bu işletmenin de benzer biçimde gece geç saatlere kadar yüksek sesle müzik yayını yaptığını iddia etmektedir.

Gazimağusa Belediyesi tarafından Passage No.199 isimli işyerine 27 Ocak 2018 tarihi itibarı ile İşyeri Çalıştırma İzni verilmiş ve bu izin 16 Ocak 2019 tarihinde yenilenmiştir. İşletmenin 18 Nisan 2020 tarihine kadar geçerli olacak biçimde müzik izni mevcuttur. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından verilen müzik izninde Çarşamba günü ertesi gün saat 01.00’e kadar, Cuma ve Cumartesi günleri ertesi gün saat 02.00’ye kadar müzik yayını yapılabileceği, müzik yayınının kapalı alanda yapılması ve yayın esnasında işletmeye yakın yerleşim alanı sınırında ses seviyesinin 55 dBA Leq’i veya arka plan (fon) gürültüsünü aşmama koşulu bulunmaktadır. Bu işyerinin müzik izninin de yürürlükteki Tüzük kurallarına uygun verildiği anlaşılmaktadır.

Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetim Tüzüğü ile belirlenen kriterlere göre her iki işletmenin de gürültü seviyesinin akşam 23.00’a kadar 57 dBA Leq’i, 23.00’dan sonra ise 55 dBA Leq’i geçmemesi gerekir. Ancak Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nün 2019 yılı içerisinde gerçekleştirdiği denetimlerde her iki işletmenin de verilen müzik izin koşullarına aykırı biçimde yüksek sesle müzik yaptıkları tespit edilmiştir.

 Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi, 2 Ocak 2019 ile 15 Mayıs 2019 tarihleri arasında Walnuts Coffee Bar and Grill adlı işletmeyi 45 kez denetlemiştir. Yapılan denetimlerdeki 25 ölçümde müzik iznindeki limit değeri olan 55 dBA Leq’in aşıldığı saptanmıştır. İzin limitleri üzerindeki sonuçlardan 22 tanesinin 56 ile 60 dBA Leq arası olduğu, 1 tanesinin 62 dBA Leq olduğu 2 tanesinin ise 72 ve 73 dBA Leq olduğu tespit edilmiştir.

Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Birimi, Passage No.199 isimli işyerine 1 Mart 2019 ile 4 Mayıs 2019 tarihleri arasında 22 gün, bu 22 günün 15’inde günde 2 kez denetim yapmıştır. Yapılan denetimlerin 2 gününde müzik yapılmasına izin verilen saatlerin dışında müzik yayını yapıldığı saptanmış, 14 ölçümde ise ses seviyesi 56 ile 62 dBA Leq arası bulunmuştur.

Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetim Tüzüğü’nde, müzik izni başvurularının değerlendirilmesi ve iznin verilmesi süreci, ayrıntılı biçimde yer alır. Yeni Tüzüğe göre Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, işletmelere müzik izni vermeden önce denetim yaparak gürültü ölçümü yapabilir ve gerekli olması durumunda çeşitli izolasyon önlemleri alınmasını talep edebilir. İşletmelerin fiziki koşullarının yeterliliğini denetlemek için ikinci kez ölçüm yapılması neticesinde ses izolasyon tedbirlerinin alındığı tespit edilirse, işletmeye belirtilen gün ve saatlerde geçerli olacak şekilde müzik izni verilir. Bu izin verilmeden önce ilgili başvuru Müdürlüğün resmi internet sayfasında beş iş günü bekletilir. Bu süre halkın söz konusu başvuru ile ilgili görüşlerinin bildirilmesi içindir.

Müdürlük, gerekli görmesi halinde eğlence yerlerinden kaynaklanan çevresel gürültüye maruz kalan kişilerin ve yaşanan şikayetlerin yoğunluğu göz önünde bulundurularak herhangi bir işletmenin hassasiyet seviyesini bir alt dereceye indirebilir ve/veya Tüzükte belirtilen değerlerden daha sıkı değerleri izin koşulu olarak belirleyebilir.

Çevre Dairesi Müdürlüğü tarafından verilen müzik izinleri bir yıl süre ile geçerlidir. Bir yıllık süre içinde ilgili işletmeye Belediye tarafından verilen İşletme İzin Belgesinin süresinin bitmesi halinde söz konusu İşletme İzin Belgesini yenilemek işletmenin sorumluluğundadır. İşletme İzin Belgesinin yenilenmemesi halinde Müdürlük tarafından verilen müzik izninin bir yıllık süresinin dolup dolmadığına bakılmaksızın, müzik izni geçerliliğini kaybetmiş sayılır. Bu durumda Belediye İşletme İzni yenilenmeden, işletme canlı müzik yapamaz.

İşletmeciler, Çevre Yasası ve Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetim Tüzüğü kurallarına ve Müzik İzin Belgesi’nde belirtilen koşullara uymak zorundadırlar. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü, işletmelerin Tüzük ya da Çevre Yasası kurallarını üç kez ihlal etmesi halinde müzik iznini üç hafta süreyle askıya alabilir. Bu süre içerisinde kurallar yeniden üç kez ihlal edilirse işletmenin müzik izni altı hafta süreyle askıya alınır. Kuralların askıdaki altı hafta içerisinde üç kez ihlal edilmesi durumunda ise işletmenin müzik izni iptal edilir ve işletmeye izin iptal tarihinden itibaren üç ay geçmeden yeni bir müzik izni verilmez.

Çevresel Gürültü Değerlendirmesi ve Yönetim Tüzüğü ile Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’ne geniş yetki ve sorumluluk verilmiştir. Birden fazla eğlence yerinin bulunduğu alanlardaki işletmelerden, Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından gerekli görülmesi halinde çevresel gürültü seviyesinin kontrol altına alınması amacıyla periyodik olarak veya gerekli görülmesi halinde gürültü seviyesinin sürekli ölçülmesine yönelik sistem kurulması istenebilir.

Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü gerekli görmesi halinde müzik izni verilen işletmelerden tüm masraflar işletmeci tarafından karşılanacak, ses seviyesi belirli bir değere ulaşması halinde gürültü kaynağını kendiliğinden kesen bir sistem kurmasını da isteyebilir.

Şikayete konu işletmelere benzer müzikli eğlence yerlerinin pek çoğu meskûn mahal bölgeleri içerisinde yer almaktadır. 51/1995 sayılı Belediyeler Yasası’nın Belediyelerin Diğer Görevlerini düzenleyen 23’üncü maddesinin 7’nci fıkrası uyarınca, gürültü ve rahatsızlıkları önleyici tedbirler almak ve bu amaçla denetimler yapmak ve keza 25’inci madde tahtında rahatsızlıkları gidermek Belediyelerin görevleri arasındadır. Hal böyle iken Gazimağusa Belediyesi’nin faaliyete başlayacak işyerlerine İşyeri İzni verirken işyerinin planlanan bölgede açılmasına herhangi bir engel olup olmadığı hususunu dikkate alması önem arz etmektedir.

Sayın Hüseyin Kumyalılı’nın şikayetine konu olan işletmelerin her ikisinin de zaman zaman müzik izin koşullarına aykırı hareket ettiği Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından tespit edilmiştir. Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü Gazimağusa Biriminin kendi tespitlerine rağmen Yasa ve Tüzükle kendilerine verilmiş olan yetkileri kullanmamış, işyerleri tarafından yaratılan rahatsızlığı sonlandırmak konusunda görevini layıkı ile yerine getirmemiştir.

51/1995 sayılı Belediyeler Yasası’nın 82’nci maddesine göre Belediye sınırları içinde herhangi bir kişi, Belediyeden izin almadan bazı yer veya binaları açamaz ve çalıştıramaz. Lokantalar ve içki içilen yerler, Belediye’den izin almadan çalıştırılamayacak mekanlardır. Aynı madde, Belediye Meclisine açılması izne bağlı olan işyerlerinin çalışma koşullarını düzenleyen bir tüzük hazırlama yetkisi vermektedir. Ancak Gazimağusa Belediye Meclisi, Yasa’nın kendilerine tanıdığı Tüzük yapma yetkisini kullanmayarak bu konuda bir Tüzük hazırlamamıştır. İşletmelere müzik izni vermek Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü’nün yetkisinde olsa dahi işyeri çalışma koşullarının belirleneceği bir tüzük hazırlamak Belediyelerin uhdesindedir. Bu amaçla hazırlanacak bir Tüzük, iş güvenliğinden gerekli yangın önlemleri alınmasına, alkollü içki satılan yerlerin konumundan, işyerlerinin Çevre Yasası hükümleri ile uyumuna pek çok önemli konuda sağlıklı bir çerçeve çizilmesini mümkün kılacaktır.

Sağlıklı bir çevrenin yaratılmasında Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü ve Belediyelerin işbirliği içerisinde çalışması kaçınılmazdır.

 

      Emine DİZDARLI

Yüksek Yönetim Denetçisi

       (Ombudsman)

Print
Yayınlanma tarihi: Tem 23, 2019,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mayıs 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
29
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Mehmet Öztürk Kumser, Sağlık Bakanlığı Güzelyurt Sağlık Merkezi’nde görev yapan bir hemşireye, çalışmadığı günlere ilişkin haksız biçimde ek çalışma ödeneği verildiğini iddia ederek konunun soruşturulması talebi ile Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve  rapor hazırlanmıştır.

Konu ile ilgili olarak Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Sayın Dr. Düriye Deren Oygar’dan yazılı bilgi talep edilmiştir. Sayın Oygar, sorularımızı yanıtlayarak konuya ilişkin belgeleri tarafımıza göndermiştir.

Devamını oku
3012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Arşiv