Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Jalan Karatay Özkızan'ın raporunu yayınladı.

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Jalan Karatay Özkızan'ın raporunu yayınladı.

 

Karaoğlanoğlu’nda P/H XII/11.W.2 de bulunan 74 numaralı parseldeki konutun hissedarlarından biri olan Sayın Jalan Karatay Özkızan, Dairemize yapmış olduğu başvuruda, Sayın Mehmet Bicen’in kayıtlı mal sahibi olduğu 72/2/1 numaralı komşu parselin kuzey hududu boyunca kendisine ait geçit hakkı bulunmasına  rağmen Girne Belediyesi tarafından söz konusu  parsel için inşaat izni ve nihai tasvip verildiğini,  bu nedenle geçit hakkının ihlal edilmiş olması nedeniyle Dairemizden  mağduriyetinin giderilmesi için yardım talebinde bulunmuştur.

 Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

 Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü nezdinde yapılan araştırmada, 1974 yılı öncesi tapu kayıtlarında, Karaoğlanoğlu toprağı, Pafta/Harita: XII/W 2 Parsel 72/2’nin, Parsel 74  lehine, Kuzey hududu boyunca altı (6) ayak genişliğinde geçit hakkı bulunduğu, bu hususun Parsel 74’ün Koçanında da açıkça görüldüğü, 1974 yılından sonra 72/2 numaralı parsel ES-264/89 numaralı dosya tahtında ifraz edildiği, söz konusu ifraz neticesinde Parsel 72/2/1 ve Parsel 72/2/2 için yeni kayıtlar düzenlenirken, 1974 öncesi mevcut olan geçit hakkından etkilenen Parsel 72/2/1 numaralı taşınmaz malın Taşınmaz Mal Koçanı’na söz konusu geçit hakkının sehven yazılmadığı tespit edilmiştir.

Komşu malın sahibi olan Sayın Mehmet Bicen, Girne-Karaoğlanoğlu, Kemal Kayacan Caddesinde kain ve 1878 numaralı Taşınmaz Mal Koçanı ile kayıtlı bulunan taşınmaz malına inşaat yapmak için Girne Belediyesi’ne başvurmasını müteakip, Girne Belediyesi mezkur mala 9 Nisan 1990 tarihinde 882 numaralı inşaat iznini, 20 Ağustos 2003 tarihinde 2949 sayılı tadilat projesi iznini ve 24 Ağustos 2009 tarihinde ise söz konusu inşaata Onay belgesi (final approval) vermiştir. Girne Belediyesi tüm bu izinleri verirken Sayın Mehmet Bicen’in Taşınmaz Mal Koçanına işlenmiş olması gereken geçit hakkını dikkate almadan bir değerlendirme yapmıştır veya komşu parselin geçit hakkını dikkate almadan söz konusu izinleri vermiştir.

Fasıl 224 Taşınmaz Mal (Tasarruf, Kayıt ve Kıymet Takdiri) Yasası’nın 61’inci maddesi yanlış ve noksanlıkları düzeltme yetkisini düzenlemektedir.Bu maddeye göre, Müdür, Tapu Kütüğündeki veya Kaza  Tapu Dairesinin herhangi bir defterindeki veya koçandaki yanlış veya noksanları düzeltebilir ve bu şekilde düzeltilmiş her Kütük, defter veya Koçan ilgili yanlış veya noksan yapılmamış gibi ayni derecede geçerli ve etkili olur.

 Sayın Özkızan, tapu kayıtlarının düzeltilmesini içeren dilekçesini Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğüne 13 Kasım 2002 tarihinde vermesine rağmen Müdür tarafından herhangi bir işlem yapılmamıştır  veya Sayın Jalan Özkızan bu konuda herhangi bir  yanıt   alamamıştır. Girne Kaza Tapu Amirliğinde Dilekçeler defteri ile arşiv defterinde yapılan incelemede söz konusu dilekçe veya dilekçeye bağlı herhangi bir kayıt bulunamamıştır.  İlgili tarihte Sayın Özkızan’a dilekçe alındı belgesinin verilmediği anlaşılmaktadır. Dilekçe sahibinin dilekçesi kaydedilerek işleme konmuş olsaydı sehven yapılan bu hata Müdür tarafından düzeltilebilecekti ve Girne Belediyesi  nezdinde yapılan işlemlerin düzeltilmiş taşınmaz mal koçanı uyarınca ve komşu parselin geçit hakkı dikkate alınarak yapılması sağlanacaktı.

 26 Kasım 2013 tarihinde yürürlüğe giren 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesi tahtında İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi vermek durumundadır veya zorundadır. Bu Yasadan önce de benzer düzenlemeler 1985 KKTC Anayasası’nda da mevcuttur.  KKTC Anayasası’nın 76’ncı maddesi ‘Dilekçe Hakkını’ temel hak olarak benimsemiş ve vatandaşa verilen bu hakkın prensiplerini veya takip edilmesi gereken usulü belirlemiştir.

Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü, söz konusu geçit hakkının parsel 72/2/1 numaralı taşınmaz mala işlenmemesinden doğan mağduriyetin giderilebilecek durumda olup olmadığını saptamalıdır. Bu bağlamda, Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü öncelikle 72/2/1 numaralı parsel içerisine yapılan inşaatın veya inşaata bağlı tadilatların 1974 öncesi kayıtlarda mevcut olan geçit hakkını ihlal edip etmediği  araştırılmalı ve yapılan tespit neticesinde 6 ayaklık genişliğindeki geçit hakkı veya güzergah kapatılmamışsa, Tapu Dairesi Müdürü, Fasıl 224 madde 61 uyarınca yapılacak değişiklikten etkilenebilecek kişilere gerekli ihbarı vererek Taşınmaz Mal Koçanındaki veya Tapu Dairesi nezdinde bulunan kayıtlarda düzeltme yapılmalıdır.  Ancak söz konusu geçit inşaa edilen binalarla kapatılmışsa, Parsel 74 ile kamu yolu arasında kalan ve şu an parsel 74’ün sahipleri tarafından araç park yeri ve geçit olarak kullanılan alanın haritalarda yol olarak belirlenmiş olması halinde yola bağlanması ile sorunun çözülebileceği anlaşılmaktadır. Arazi defterinden yapılacak olan araştırmada söz konusu yer yol ise geçit hakkı almaya gerek kalmayacaktır veya herhangi bir mağduriyet söz konusu olmayacaktır. Söz konusu yer kamu yolu değilse, yerinde yapılan araştırmada bu kısımdan geçit hakkı verilebileceği tesit edilmiştir.

Netice itibarıyle, Sayın Jalan Özkızan’ın Tapu ve Kadstro Dairesi Müdürlüğü’ne yeniden müracaat yapması ve sehven yapılan yanlışlığın düzeltilmesini talep etmesi gerekmektedir.

 Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğü’nün ise söz konusu dilekçeyi ivedilikle değerlendirerek çözüm bulması ve başvuru sahibi tarafından yaşanan mağduriyeti en erken bir zamanda gidermesi gerekmektedir.

 

                                                                                     Emine DİZDARLI                                                                                         

                                                                               Yüksek Yönetim Denetçisi

                                                                                         (Ombudsman)

Print
Yayınlanma tarihi: Eyl 20, 2016,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mart 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
26
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Cumhurbaşkanlığı Şeref Salonunda gerçekleştirilen kabulde konuşan Cumhurbaşkanı Tatar, Ombudsman’ın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde önemli bir yere sahip olduğunu, çalışmalarını takip ettiğini ve özellikle  yurtdışı faaliyetlerinde  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ombudsmanı olarak katıldığı,  Uluslararası Kuruluşlardaki  temsiliyetindeki çalışmalarını  takdirle izlediğini ifade ederek bundan sonraki görevinde başarılar diledi.

Devamını oku
272829123
45678910
111213
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin raporunu yayınladı.

Sayın Oktan Türe, Belediyelerde çalışan kişilere, süresi içinde yapılmayan veya geç olarak yapılan ek çalışma ücreti ödemelerinin tahsilatının İhtiyat Sandığı Dairesi’nce hatalı biçimde yapıldığını iddia ederek mevcut uygulamanın ilgili yasalara uygun olup olmadığının değerlendirilmesi talebi ile Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
14151617
18
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

 

Sayın Mustafa Emre Gül 25 Ağustos 2022 tarihinde Dairemize yaptığı başvuruda komşusunun garajının imar mevzuatına aykırı olduğunu, bu hususta Gazimağusa Kaymakamlığına dilekçe yaptığını ve bu dilekçesine cevap alamadığını  iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1920
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın raporunu yayınladı.

 

 

Sayın Mehmet Bodurhan, KKTC Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından yapılan ölçüm yenileme işlemi sonrasında İnönü köyünde kain Pafta/Harita S31-D-14-B-1, Ada: 201, 193 numaralı parselde bulunan taşınmaz malında yaklaşık 1000 metrekarelik küçülme olduğunu, yapılan itirazlar sonrasında Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından hatanın düzeltilmesine karar verildiğini ancak çeşitli kereler düzeltme işlemleri başlatılmasına rağmen sonuçlanmadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
21222324
25262728293031
1234567

Arşiv