Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Dr. Turgut Çobanoğlu'nun Raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Dr. Turgut Çobanoğlu'nun  Raporunu yayınladı.

       

Sayın Dr. Turgut Çobanoğlu kliniğinin bulunduğu Zahra Sokağın trafiğe kapatılmasından dolayı işyerine ulaşmada sorun yaşadığını, konuyla ilgili Lefkoşa Türk Belediyesine yapmış olduğu dilekçesine yanıt alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Sayın Dr. Turgut Çobanoğlu’nun başvurusu ile ilgili görüşü alınmak üzere Lefkoşa Türk Belediyesine 27 Temmuz 2023 tarihli ve OMB.0.00-03/00-23/95 sayılı yazımız gönderilmiştir. Lefkoşa Türk Belediyesi 28 Temmuz 2023 tarihli ve LTB.0.03-012/01-23/E.4314 sayılı yazı ile görüşlerini tarafımıza iletmiştir.

Sayın Dr. Turgut Çobanoğlu, kliniğinin bulunduğu Zahra Sokağın trafiğe kapatılmasından dolayı işyerine ulaşmada sorun yaşadığını ve bu sorunların kısmen giderilmesi amacıyla Hisar altından yukarıya merdiven yapılacağı söylenmesine rağmen merdiven projesinin hayata geçmemesinden dolayı mağduriyet yaşadığını, bununla ilgili Belediyeye yapmış olduğu dilekçeye yanıt alamadığını iddia etmektedir.

 Sayın Çobanoğlu’nun bahse konu şikayetleri ile ilgili olarak 8 Mayıs 2023 tarihinde Lefkoşa Türk Belediyesine 2644 Evrak takip numaralı dilekçe verdiği tespit edilmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesinde Dilekçe hakkı ile ilgili hükümler düzenlenmiştir. Şöyle ki:

 

Madde 76

(1)       Herkes, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir.

Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikâyet sahibine yazılı olarak bildirilir.  Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikâyet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

(2) Yurttaşlar, tek başlarına veya topluca Cumhuriyet Meclisine yazı ile başvurma   hakkına sahiptir.  Bu hakkın kullanılma biçimi yasa ile düzenlenir.

 

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde özel kişilerin istemleri ile ilgili kurallar düzenlenmiştir. Şöyle ki :

 

15.       (1)       Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

(2)       İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

(3)       İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

(4)       İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

Lefkoşa Türk Belediyesi Dairemize gönderdiği cevap yazısında Sayın Çobanoğlu’nun dilekçesine cevap verilmediğini ifade etmiştir. Bahse konu dilekçeye cevap verilmeme gerekçesi Sayın Çobanoğlu’nun dilekçesinde belirtilen telefon numaralarına ulaşılamaması ve yapılan ziyaretlerde kliniğin kapalı bulunması gösterilmiştir. Ancak Dairemize gönderilen cevap yazısında Lefkoşa Türk Belediyesinin Sayın Çobanoğlu’na telefonla ulaşmaya çalışıldığına ve/veya kliniğine ziyarette bulunulduğunu ifade edilmekle beraber, tarafımıza Sayın Çobanoğlu’nun dilekçesine cevabın yazıldığına dair kanıtlayıcı herhangi bir belge ve/veya tutanak sunulmamıştır. İlaveten,  Sayın Çobanoğlu’nun Lefkoşa Türk Belediyesine vermiş olduğu dilekçede belirtilen telefon numaralarından, müteakip kereler Sayın Çobanoğlu ile Dairemiz iletişime geçmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesi ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasında dilekçelere ne şekilde cevap verileceği hususu açıkça belirtilmektedir. İdare dilekçe sahibine cevabını yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür dolayısı ile Lefkoşa Türk Belediyesi Sayın Çobanoğlu’na telefonla ulaşmış olsaydı bile ilgili mevzuat uyarınca kendisine cevap verildiği söylenemezdi. Bu bağlamda Lefkoşa Türk Belediyesi’nin tarafımıza gönderdiği cevap yazısında ifade edilen gerekçelerin geçerliliği bulunmamaktadır. Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Çobanoğlu’nun dilekçesine yaklaşık 5 buçuk ay geçmiş olmasına rağmen cevap vermeyerek hatalı davranmıştır ve ilgili amir hükümlerini ihlal etmiştir.

Sonuç olarak Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Çobanoğlu’nun dilekçesine yanıt vermeyerek Anayasa’nın 76’ıncı ve İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına aykırı davranmıştır.

 

                                                                                                                 İlkan VAROL

                                                                                                       YüksekYönetim Denetçisi

                         (Ombudsman)

 

 

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Kas 27, 2023,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mayıs 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
29
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Öztürk Kumser'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Mehmet Öztürk Kumser, Sağlık Bakanlığı Güzelyurt Sağlık Merkezi’nde görev yapan bir hemşireye, çalışmadığı günlere ilişkin haksız biçimde ek çalışma ödeneği verildiğini iddia ederek konunun soruşturulması talebi ile Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve  rapor hazırlanmıştır.

Konu ile ilgili olarak Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Sayın Dr. Düriye Deren Oygar’dan yazılı bilgi talep edilmiştir. Sayın Oygar, sorularımızı yanıtlayarak konuya ilişkin belgeleri tarafımıza göndermiştir.

Devamını oku
3012345
6
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Yeşim Özkan'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Yeşim Özkan'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Yeşim Özkan, evinin yakınında bulunan Mod Cafe isimli işyeri ile ilgili rahatsızlık ve şikayetlerini Çevre Koruma Dairesi ve Lefkoşa Türk Belediyesi’ne birer dilekçe yazarak bildirdiğini ancak sorunun çözülmediğini ve dilekçelerine cevap alamadığını iddia ederek konunun soruşturulması talebi ile Dairemize başvuruda bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Arşiv