Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

 

            Sayın Tümer Şah Ulukışla-Pınarlı yolunun yapımı esnasında yolun kendi arazisi içerisinden geçtiğini, bu konuyla ilgili kendisine herhangi bir ihbar ve/veya bilgilendirme yapılmadığını, herhangi bir kamulaştırma işleminin de yapılıp yapılmadığını bilmediğini, bu durumdan mağdur olduğunu ve mağduriyetinin giderilmesi hususunda İçişleri Bakanlığı İskan  Müsteşarlığına 18 Mart 2024 tarihinde “Alındı Belgeli” bir dilekçe yaparak başvurduğunu, bu dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

                 Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

            Sayın Tümer Şah’ın Dairemize yaptığı başvuruda İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığına yaptığı “Alındı Belgeli” dilekçesine bir cevap alamadığı iddiasının soruşturulması maksadıyla İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığından  konuyla ilgili gerekli bilgiler talep edilmiştir.

            İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığından  26 Kasım 2024 tarihli cevaben gelen yazıda Sayın Tümer Şah’ın dilekçesinin 3 Mayıs 2024 tarihinde Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğüne aktarılmış olduğunu ve cevap beklendiğinin saptandığını, ilgili daireden cevap geldiğinde Dairemize bilgi verileceği belirtilmiştir          

            KKTC Anayasası’nın 76’nci maddesinde Dilekçe Hakkı ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde kişilerin kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkı düzenlenmiştir.

 

KKTC Anayasası Madde 76

  1. KKTC Anayasası Madde 76

Herkes kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya  topluca yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir. Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikayet sahibine yazılı olarak bildirilir. Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikayet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

 

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası Madde 15 

 

 

(1)  Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

 

(2) İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

 

(3) İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

 

(4) İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

 

            Tüm yukarıda belirtilen tespitler ışığında İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığının Sayın Tümer Şah’ın dilekçesine bir cevap vermediği tespit edilmiştir.

            İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığını Sayın Tümer Şah’ın dilekçesine yasal süre içerisinde cevap vermemekle KKTC Anayasası’nın 76.’ıncı ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15.’inci maddesinin 3.’üncü fıkrası kurallarına uymayarak hatalı davranmıştır.

            Sonuç olarak; İdarenin vatandaşın dilekçelerine yasal süre içinde, gerekçeli ve vatandaşın yapmış olduğu dilekçe dikkate alınarak işlem yapıldığına dair yazılı izahat verme ve/veya bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmesi gerekmektedir.

             

           

                                                                                                        İlkan VAROL

                                                                                           Yüksek Yönetim Denetçisi

                                                                                                        (Ombudsman)

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Mar 11, 2025,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Haziran 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
26272829
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Seydali Gülkan'a ait  başvuru  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Seydali Gülkan'a ait başvuru raporunu yayınladı.

 

Sayın Seydali Gülkan, Güzelyurt’ta bulunan 268’inci Sulama Birliğinin üyesi olduğunu, üyesi olduğu 268’inci Sulama Birliğinde gayri yasal uygulamalar yapıldığını, bahse konu uygulamalarla ilgili olarak Güzelyurt Bölge Sular Komitesinin ve Maliye Teftiş İnceleme Kurulunun denetim görevini yerine getirmediğini, şikayetleri ilgili Güzelyurt Bölge Sular Komitesine başvuru yaptığını ancak bir sonuç alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulması talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
30311
23
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Osman Haklıgil'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Osman Haklıgil'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Osman Haklıgil, Akol Developments tarafından Pafta No: XXIV ve  Parsel No: 3488 ÜZ olan arazide inşa edilen The Sea House Residences sitesinden bir daire satın aldıklarını, söz konusu sitede su drenajı ve/veya bağlantısı olmadığı için yağmurlu havalarda sitenin sular altında kaldığını, apartmanlarda merdiven kulesinin çatıya bağlanmadığını, bağlantının küçük bir pencere ile yapıldığından dolayı çatıda bir sorun olduğunda ve/veya çatı üzerindeki su depoları, çanak anten ve benzeri cihazların bozulması durumunda sözü edilen yere çıkmakta sorunlar yaşadıklarını, bunlara ilaveten sitede yangın merdiveninin bulunmadığını, Gazimağusa Belediyesi’ne yaşadıkları sorunlar ile ilgili 2017 yılından itibaren farklı tarihlerde müracaat ettiklerini ancak bir netice alamadıklarını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
4
Ombudsman İlkan Varol, İran'da  İslam İşbirliği Teşkilatı Ombudsmanlar Birliği'nin  (OICOA) toplantısına katıldı.

Ombudsman İlkan Varol, İran'da İslam İşbirliği Teşkilatı Ombudsmanlar Birliği'nin (OICOA) toplantısına katıldı.

 

Ombudsman İlkan Varol’dan Tahran’da KKTC Vurgusu: “İzolasyonlar İnsan Hakları İhlalidir”

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC) Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol,  İran İslam Cumhuriyeti’nin başkenti Tahran’da düzenlenen İslam İşbirliği Teşkilatı Ombudsmanlar Birliği’nin (OICOA) Dördüncü Genel Kurulu ve On İkinci Yönetim Kurulu Toplantısı’na tam üye sıfatıyla katıldı.

Toplantıda yaptığı konuşmada tüm katılımcıları KKTC adına selamlayan Varol, ev sahipliği dolayısıyla İran İslam Cumhuriyeti’ne ve organizasyonda emeği geçen tüm kurumlara teşekkür etti.

Devamını oku
5678
910
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın İzzet Birinci'nin  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın İzzet Birinci'nin raporunu yayınladı.

    Sayın İzzet Birinci, Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığı tarafından yatırılmayan Sosyal Sigorta primlerinin  yatırılması ile ilgili 7 Haziran 2024 tarihli “Alındı Mühürlü” dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını  iddia ederek 7 Kasım 2024 tarihinde Dairemize başvurarak konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

    Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1112
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Faik Gencer'in raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Faik Gencer'in raporunu yayınladı.

Sayın Faik Gencer, Girne Antik Limanda izinsiz ve kaçak olarak duran tekneler bulunduğunu ve ilgili Bakanlığın bu konuda gerekeni yapmadığını iddia ederek Dairemize başvuruda bulunmuş ve konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Arşiv