Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Güven Bengihan'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Güven Bengihan'ın  raporunu yayınladı.

 

Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası Başkanı Sayın Güven Bengihan, Sağlık Bakanlığı’na bağlı kurumlarda görev yapan bazı Kamu Sağlık Çalışanlarının görev yerlerinin değiştirildiğini, son dönemde yapılan sağlık kurumları ve/veya ilçeler arası görevlendirme ve/veya nakillerin mevzuata aykırı olduğunu iddia ederek konunun soruşturulması için Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

 

Sağlık Bakanlığı’ndan alınan bilgi ve belgelere göre 2021 yılı içerisinde yapılan yer değişiklikleri iki şekilde gerçekleştirilmiş olup bunlardan biri nakil, diğeri de nakil dışı görevlendirmedir.

 

Öncelikle 2021 yılı içerisinde gerçekleştirilen nakillerde nasıl bir yol izlendiği ve mevzuata aykırı işlem yapılıp yapılmadığı değerlendirilmiştir.

 

Sağlık kurum ve kuruluşlarında görev yapan kamu sağlık çalışanlarının nakil işlemlerinde uygulanacak usul ve esaslar, 06/2009 sayılı Kamu Sağlık Çalışanları Yasası’nın 78’inci maddesinin 3’üncü fıkrası tahtında hazırlanmış olan Kamu Sağlık Çalışanlarının Nakil İşlemleri ile İlgili Usul ve Esaslar Tüzüğü ile belirlenmiştir. Tüzüğün 5’inci maddesinin 1’inci fıkrasına göre nakledilmesi gerekli görülen personelin nakil talebinin, nakil işleminin veya çalışma şeklinin değiştirilmesi taleplerinin değerlendirilerek Bakanlığın talebi ve/veya önerisinin belirlenmesi amacı ile bir Nakil Kurulu oluşturulur. Tüzüğün, Nakil Kurulu’nun oluşumu, toplantı ve karar yeter sayılarına ilişkin 5’inci maddesinin 2’nci fıkrasına göre Nakil Kurulu aşağıdaki üyelerden oluşur;

 

  1. Sağlık Bakanlığı Müsteşarı (Başkan)
  2. Naklin Daireler arasında olması durumunda ilgili Daire Müdürleri; aynı Daire içerisinde olması durumunda ise, ilgili Daire Müdürü ile Müsteşarın belirleyeceği Daire Müdürü
  3. Personel Dairesi Temsilcisi (Üye)
  1. (a) Nakil yapılacak personel ile ilgili alanda Müsteşarın belirleyeceği nakil talebinde bulunan kişinin pozisyonunda olan bir Kamu Sağlık Çalışanı (Üye)

(b) Nakil yapılacak personelin hekim veya hemşire olması durumunda ilgili kurumun başhekimi ve başhemşiresi de görüş alınması amacıyla Bakanlık tarafından yazılı olarak başhekim ve başhemşire de toplantıya çağırılır. Ancak oy hakları yoktur.

  1. Kamu Sağlık Çalışanları Yasası kapsamında örgütlü en çok üyeye sahip üç sendikanın yönetim kurulları üyelerinden birer temsilci ve Tabiplik Hizmetleri Sınıfında bulunan hekimlerin bağlı bulunduğu en çok üyeye sahip hekim sendikasının yönetim kurulundan bir temsilci (Üye)

 

Ayrıca Müsteşarın yokluğunda, Kurul Başkanlığı görevine, Müsteşarın belirlediği ilgili Daire Müdürü vekalet eder.

 

Tüzüğün 5’inci maddesinin 6’ncı ve 7’nci fıkralarına göre Nakil Kurulu toplantı yeter sayısı altıdır. Ancak iki kez üst üste toplantı yeter sayısına ulaşılamaması durumunda toplantı yeter sayısı dört olur. Nakil Kurulu kararları toplantıya katılanların oybirliği ile alınır. Ancak iki kez üst üste karar yeter sayısına ulaşılamaması durumunda kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşit olması halinde Başkanın oyu ayırt edicidir.

 

Kamu Sağlık Çalışanlarının Nakil İşlemleri ile İlgili Usul ve Esaslar Tüzüğü’nün 8 ve 9’uncu maddeleri ise şu şekildedir;

 

Değerlendirme ve Listelerin Oluşturulması ve Bakanlığın Onayı

8.

(1)

Nakil Kurulu Yasa ve bu Tüzükte belirtilen kurallar uyarınca yaptığı değerlendirmeler çerçevesinde nakledilmesine karar verdiği personelin nakledilecekleri kadro ve/veya görev yerine ilişkin listeyi hazırlayarak Bakanlığın onayına sunar.

 

(2)

Listelerde yer alan ve uygun görülen nakiller Bakanlıkça onaylanır.

Nakil Taleplerinin Kamu Hizmeti Komisyonuna İletilmesi

9.

Bakanlık, bu Tüzüğün 8’inci maddesi uyarınca naklini onayladığı Kamu Sağlık Çalışanlarına ilişkin nakil taleplerini Yasa’nın ilgili kuralları uyarınca Kamu Hizmeti Komisyonu’na iletir.

 

Sağlık Bakanlığı Müsteşarı, bununla ilgili olarak şu bilgiyi vermiştir; “Kamu Sağlık Çalışanlarının Nakil İşlemleri ile İlgili Usul ve Esaslar Tüzüğü’nün 6’ncı maddesi uyarınca Hemşire Nakil Kurulu Toplantısı 14.09.2021, 17.09.2021 ve 8.10.2021 tarihlerinde gerçekleştirilmiş olup, alınan kararlar, Kamu Hizmeti Komisyonu Başkanlığı ve Personel Dairesi tarafından belirtilen görüşlerle nakil ve yer değiştirmeler yapılmıştır.” Sayın Müsteşar, 26 Ocak 2022 tarihli yazısında Hemşire Nakil Kurulu toplantılarının 20 Mayıs, 14 Eylül, 17 Eylül ve 8 Ekim tarihlerinde gerçekleştirildiğini ve toplantılara Müsteşar Deren Oygar, Temel Sağlık Dairesi Müdürü Çiğdem Çağa, Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü Cenk Soydan, Personel Dairesi’nden Ali Aktaşlı, ilgili hastanelerin Başhekim ve Başhemşireleri olarak Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi Başhekimi Adil Özyılkan ve Başhemşiresi Şerife Aksel ile Fatoş Sökücü, Bülent Ecevit Rehabilitasyon Merkezi Başhemşiresi Hatun Ayar, Barış Ruh ve Sinir Hastalıkları Başhemşiresi Teslime Akbaş, Acil Durum Hastanesi Başhemşiresi Fethiye Karakış, Cengiz Topel Hastanesi Başhekimi Zafer Hıdıroğlu ve Başhemşiresi Bahar Türem, Dr. Akçiçek Hastanesi Başhekimi Süha Akpınar ve Başhemşiresi Güliz Başaraner, Mağusa Devlet Hastanesi Başhekimi Mustafa Kalfaoğlu ve Başhemşiresi Mediha Ülker, Müsteşarın belirlediği nakil talebinde bulunana kişi pozisyonundaki bir kamu sağlık çalışanı olarak Ayşen Arslansoyu, kamuda örgütlü en çok üyeye sahip 3 sendikanın temsilcileri olarak Kıbrıs Türk Amme Memurları Sendikası (KTAMS)’tan Güven Bengihan ve Ülfet Kral, Kıbrıs Türk Hemşireler ve Ebeler Sendikası (KTHES)’ten İbrahim Özgöçmen, Kıbrıs Türk Kamu Görevlileri Sendikası (KAMUSEN)’den Özgür Kıdırışlıoğlu ile Hasan Erden ve Kıbrıs Türk Hekimler Sendikası  (TIPİŞ)’ten Ahmet Varış’ın katıldığını ve toplantıların üyelere yazılı ve telefonla bildirildiğini, ayrıca WhatsApp uygulamasından bildirim yapıldığını kaydetmiştir.

 

Sağlık Bakanlığı Müsteşarı, 2021 yılı içerisinde gerçekleştirilen Hemşire Nakil Kurulları neticesinde bir ilçeden diğerine nakil edilen, bir ilçeden diğerine kadrosu değiştirilerek nakil edilen, aynı ilçede ancak farklı bir kadroya nakil edilen ve Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi kadrosundan Temel Sağlık Hizmetleri Yasası kapsamına nakil edilen hemşirelerin listesini, söz konusu nakillerle ilgili yazışmalarla birlikte Dairemize iletmiştir. Söz konusu yazışma ve listelere ilaveten talebimiz üzerine gönderilen Hemşire Nakil Kurulu toplantı tutanakları ve üyelere toplantı tarih ve saatini bildirmek için WhatsApp uygulaması üzerinden gönderilen mesajlar değerlendirilmiştir.

 

Tüzüğün 5’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına göre Bakanlığın Nakil Kurulunu her yılın mart ve eylül aylarında yazılı olarak toplantıya çağırması ve toplantı tarih ve gündeminin üyelere en az on iş günü öncesinden yazılı olarak bildirilmesi gerekmektedir. Sayın Müsteşar Hemşire Nakil Kurulu toplantılarının üyelere yazılı olarak bildirildiğini kaydetmiş olmakla birlikte Dairemize buna ilişkin herhangi bir belge gönderilmemiştir. Ancak WhatsApp uygulaması üzerinden üyelere yollanan mesajlarla, üyelere toplantı yer ve saat bilgisinin verildiği görülmektedir. Ayrıca gönderilen toplantı tutanaklarında, yukarıda adı geçen üyelerin toplantılara katıldıklarına dair imzaları mevcuttur. Toplantılarda yapılan değerlendirme ve oylamalar neticesinde oluşturulan isim listelerinin Sağlık Bakanlığı’nca Kamu Hizmeti Komisyonu’na aktarıldığı tespit edilmiştir.

 

Tutanaklara göre, Tüzükte belirtilen toplantı yeter sayısı ve karar yeter sayısına uygun hareket edildiği tespit edilmiştir. İlaveten Nakil Kurullarında yapılan oylama sonucu oluşturulmuş listeler, Tüzükte uygun görüldüğü biçimde Kamu Hizmeti Komisyonu’na aktarılmıştır. Bu bilgiler ışığında Sağlık Bakanlığı tarafından 2021 yılı içerisinde gerçekleştirilen Hemşire Nakil Kurullarının mevzuata uygun biçimde yapıldığını ve yine mevzuata uygun biçimde sonuçlandırıldığını söylemek mümkündür.

 

Sağlık Bakanlığı Müsteşarının verdiği bilgiye göre 2021 yılı içerisinde yapılan yer değişikliklerinden bir diğeri de nakil dışı görevlendirmelerdir. Dairemize gönderilen 23 adet görevlendirme yazısı incelendiğinde bunlardan 12 tanesinin Sağlık Bakanı, 7 tanesinin Müsteşar, 3 tanesinin Müsteşar/Müdür ve 1 tanesinin de Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü tarafından imzalandığı görülmektedir.

 

Sayın Güven Bengihan başvurusunda dile getirdiği iddialarına örnek olarak tarafımıza ilettiği 10 adet yer değişikliği yazısından 6 tanesi yukarıda sayılan görevlendirme yazıları arasında, 2 tanesi de Nakil Kurulu listelerinde olup diğer 2 kişi idari kadrolarda görev yapmaktadır. Bu 10 kişiden 6’sı için hazırlanan görevlendirme yazılarının 4’ünde Sağlık Bakanı, diğer ikisinde Müdür ve Müdür/Müsteşar imzası vardır. İdari personelden birinin görevlendirme yazısı Sağlık Bakanı, diğerinin yazısı ise Müsteşar tarafından imzalanmıştır.

 

57/1977 sayılı Bakanlıkların Kuruluş İlkeleri Yasası’nın 26’ncı maddesinin 2’nci fıkrasına göre “Bakan, Bakanlığa tahsis edilen kadroları işgal eden kamu görevlilerini, özlük haklarına ve statülerine halel gelmemek koşuluyla mevkileriyle mütenasip diğer görevlerde çalıştırabilir.” Buna göre Daire Müdürlerinin ya da Müsteşarların kamu çalışanlarına görevlendirme yapma yetkisi bulunmamaktadır. Yasaya göre böyle bir görevlendirmeyi yapmak Bakanın uhdesindedir.

 

Netice itibarı ile raporda detaylı olarak açıklanan gerekçelerle, Sağlık Bakanlığı tarafından 2021 yılı içerisinde gerçekleştirilen Hemşire Nakil Kurullarının mevzuata uygun biçimde yapıldığı ve mevzuata uygun biçimde sonuçlandırıldığı kanaatindeyim.  

 

Sağlık Bakanlığı Müsteşarının ve Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü’nün görevlendirme yapmasının 57/1977 sayılı Bakanlıkların Kuruluş İlkeleri Yasası’nın 26’ncı maddesinin 2’nci fıkrasına aykırı olduğu görüşündeyim. Yasaya göre böyle bir görevlendirmeyi yapmak müsteşarın ya da müdürün değil Bakanın yetkisindedir. Dolayısıyla Sayın Müsteşarın ve Daire Müdürünün görevlendirme yapmalarının yetki aşımı olduğunu söylemek mümkündür.

 

            İlkan VAROL

Yüksek Yönetim Denetçisi

           (Ombudsman)

 

 

 

                                          

Print
Yayınlanma tarihi: Tem 17, 2024,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Eylül 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
2627
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Nurhan Walker'in raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Nurhan Walker'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Nurhan Walker, Taşpınar köyünde kain Pafta/Harita (XXVIII/7.15 432/1+4) Ada 110, 111 numaralı parselde bulunan taşınmaz malı içerisine Taşpınar Sıra Kuyular İskaiye Cemiyeti tarafından izinsiz kuyu açıldığını ve yeni haritalara işlendiğini, söz konusu kuyuların ağzı açık bir şekilde durduğunu ve canlılar için tehdit oluşturduğunu, arazisi içinde bulunan kuyular sebebiyle mağdur olduğunu iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

 

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
282930311
23
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Hürü Koca'nın Raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Hürü Koca'nın Raporunu yayınladı.

Sayın Hürü Koca, Gazi Mağusa Gümrük Şube Amirliğinde II. Derece Gümrük ve Rüsumat Memuru olarak çalıştığını, 04 Kasım 2021 tarihinde I. Derece Gümrük ve Rüsumat Memurluğu Sözlü Yarışma Sınavına katıldığı zaman sınav için sunduğu kursa katılım, sertifika gibi belgelerin Kamu Hizmeti Komisyonu Başkanlığına hiç gönderilmediğini, Dairesindeki Özlük Dosyasında  kurs, sertifika gibi belgelerinin bulunmadığını, girdiği Yarışma Sınavından eksik puan aldığını ve mağduriyet yaşadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Devamını oku
45678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

Arşiv