Sayın Sontaç Eşan, KKTC Başbakanlığı, Spor Dairesi Müdürlüğü’ne 31 Aralık 2019 tarihinde bir dilekçe yaptığını, söz konusu dilekçeye herhangi bir (EK-1) cevap verilmediği nedeniyle 14 Ağustos 2020 tarihli hatırlatma yazısını yazarak (EK-2) Spor Dairesi Müdürlüğü’ne yeniden başvurduğunu, buna rağmen söz konusu yazı ve/veya dilekçelerine herhangi bir cevap alamadığını, bunun neticesinde mağdur olduğunu iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.
Yapılan başvuru üzerine konu , 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.
KKTC Başbakanlığı, Spor Dairesi Müdürü Sayın Mehmet Özbilgehan Dairemize gönderdiği 8 Ekim 2020 tarihli yazısında; Sayın Sontaç Eşan’ın 31 Aralık 2019 tarihinde Spor Dairesi Müdürlüğü’ne yaptığı yazılı dilekçesi ile ilgili olarak KKTC Başbakanlığı, Spor Dairesi Müdürlüğü’ne çağrıldığını, yapılan görüşmede tüzük değişikliği ile birlikte seçime gidilmesi konusunda mutabakat sağlandığını, Herkes İçin Spor Federasyonu’nu bu konu hakkında bilgilendirildiğini ve mezkur Federasyon’unda Spor Dairesi Müdürlüğü’ne hitaben 6 Ekim 2020 tarihli yazıyı gönderdiklerini belirtmiştir.
KKTC Başbakanlığı, Spor Dairesi Müdürü Sayın Mehmet Özbilgehan’ın Dairemize gönderdiği yazısından anlaşılacağı üzere Sayın Sontaç Eşan’ın Müdürlüğe verdiği 31 Aralık 2019 ve 14 Ağustos 2020 tarihli yazılı dilekçeler üzerine Müdürlük Sayın Eşan ile bir toplantı düzenlemiş ve söz konusu Federasyonun tüzük değişikliği ile birlikte seçime gidilmesi gerektiği konusunda bir mutabakata varılmıştır.
KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesi “Herkes, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir. Yine, İyi İdare Yasası’da benzer hükümler içermektedir. Yasal durum bu şekilde olmakla birlikte Spor Dairesi Müdürlüğü üzerine düşen yükümlülüğü Sayın Eşan’ı Müdürlüğe çağırarak yerine getirdiği ancak teknik olarak cevap vermeyerek hatalı davrandığı görülmektedir.
Netice itibarıyle, Sayın Sontaç Eşan’ın Dairemize yaptığı şikayet başvurusunda haklı olmakla birlikte belli ki Spor Dairesi Müdürlüğü görevini bir ihmal nedeniyle değil bir hata veya bir yanılgı sonucu cevap vermediği ve/veya yükümlülüğünü yerine getirmediği sonucuna varılması gerekmektedir.
Emine DİZDARLI
Yüksek Yönetim Denetçisi
(Ombudsman)