Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın İzzet Birinci'nin raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın İzzet Birinci'nin  raporunu yayınladı.

 

            Sayın İzzet Birinci, Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığı tarafından yatırılmayan Sosyal Sigorta primlerinin  yatırılması ile ilgili 7 Haziran 2024 tarihli “Alındı Mühürlü” dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını  iddia ederek 7 Kasım 2024 tarihinde Dairemize başvurarak konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

            Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

           Sayın İzzet Birinci’nin Dairemize yaptığı başvuruyla ilgili Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığından konuyla ilgili gerekli bilgiler talep edilmiştir.

            Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığından 25 Şubat 2025 tarihinde cevaben gelen yazıda Sayın İzzet Birinci ile ilgili arşiv araştırılmasının yapıldığını, Sayın Birinci ile ilgili herhangi bir sözleşme bulunamadığını, söz konusu şahsın Büyükkonuk Belediyesinde çalıştığına dair evrak arayışının devam ettiğini Belediyelerin birleştirilmesi nedeniyle Büyükkonuk Belediyesinin arşiv içerisindeki belgelerde bazı eksiklikler bulunduğunun tespit edildiğini konu ile ilgili detaylı bilgi edinmek üzere Sosyal Sigortalar Dairesinden  bilgi talep edildiğini bu bilgi neticesinde Sayın İzzet Birinci’ye konu ile ilgili cevap verileceğini belirtilmiştir.

            KKTC Anayasası’nın 76. maddesinde Dilekçe Hakkı ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15. maddesinde kişilerin kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkı düzenlenmiştir.

 

KKTC Anayasası Madde 76

  1. KKTC Anayasası Madde 76

Herkes kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya  topluca yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir. Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikayet sahibine yazılı olarak bildirilir. Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikayet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

 

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası Madde 15 

 

 

(1)  Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

 

(2) İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

 

(3) İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

 

(4) İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

           

            KKTC Anayasası’nın 76. maddesi ve 27/2023 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15. maddesi kuralları tahtında İdareye yapılan usulüne uygun  dilekçelere İdarenin yasal süreler içerisinde, gerekçeli ve yazılı bir şekilde cevap vermesi yasal zorunluluktur. İdarenin bu kurallara uyulması yönünde daha hassas davranması gerekmektedir.

            Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığının Sayın İzzet Birinci’nin dilekçesinde talep ettiği hususları ivedilikle inceleyip gereğini yapması ve konu hakkında gerekçeli kararını da Sayın İzzet Birinci’ye göndermesi gerekmekteydi.

            Mehmetçik-Büyükkonuk Belediyesi Başkanlığı Sayın İzzet Birinci’nin 7 Haziran 2024 tarihinde yapmış olduğu dilekçesine  yazılı ve gerekçeli bir cevap vermeyerek KKTC Anayasası’nın 76. maddesi ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15. maddesi kurallarına uygun davranmamıştır.

 

     

 

           

                                                                                                        İlkan VAROL

                                                                                           Yüksek Yönetim Denetçisi

                                                                                                        (Ombudsman)

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Haz 10, 2025,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Temmuz 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
3012
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Salih Gürler'in   raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Salih Gürler'in raporunu yayınladı.

      

      Sayın Salih Gürler geçirmiş olduğu bir operasyon sonucu engelli kaldığını, bu konu ve engelli haklarından yararlanabilmesi amacıyla 9 Temmuz 2024 ve 18 Eylül 2024 tarihlerinde Sağlık Bakanlığına, 14 Ekim 2024 tarihinde Çalışma Dairesi Müdürlüğüne ve 15 Ekim 2024 tarihinde Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğüne yapmış olduğu “Alındı Mühürlü” dilekçelerine herhangi bir cevap alamadığını  iddia ederek 20 Kasım 2024 tarihinde başvuru yaparak konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

          Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

            Sayın Salih Gürler’in Dairemize yaptığı başvuruda Sosyal Sigortalar Dairesi Müdürlüğünden, Sağlık Bakanlığı Müsteşarlığından ve Çalışma Dairesi Müdürlüğünden konuyla ilgili gerekli bilgiler talep edilmiştir.

Devamını oku
3456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031123
45678910

Arşiv