Yayınlanma tarihi: Nis 13, 2021

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Bülent Yılmaz'ın raporunu yayınladı.

Dairemize başvuruda bulunan Sayın Bülent Yılmaz, 30 Aralık 1991 tarihinden itibaren Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde çalıştığını, farklı tarihlerde Türkiye Cumhuriyeti’ne kesin dönüş yaptığını ancak orada kalamayıp geri döndüğünü, 5 yaşındaki otizmli çocuğundan dolayı eşinin çalışamadığını, hayatını daha iyi şartlarda idame ettirebilmesi için yurttaş olması gerektiğini, yurttaş olamadığından ötürü mağduriyet yaşadığını belirterek konunun soruşturulması talebinde bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Nis 7, 2021

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Dt Ahmet Özant'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Dt. Ahmet Özant, ilgili dönemin Kıbrıs Türk Diş Tabipleri Odası Başkanı sıfatıyla, Yasalara aykırı biçimde çalışan iki diş kliniği hakkında KKTC Sağlık Bakanlığı yetkililerini yazılı ve sözlü olarak bilgilendirdiğini ancak bir netice elde edemediğini iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Sayın Ahmet Özant’ın başvurusuna konu iki diş kliniğinden biri Girne’de faaliyet göstermektedir. Soruşturmamız sürerken Girne’de faaliyet gösteren diş kliniğinde çalışan Diş Hekimi aleyhine şikâyete konu durumla ilgili dosya tanzim edilerek ileri işleme gidilmek üzere Hukuk Dairesi’ne (Başsavcılık) gönderilmiştir. Bu gelişme nedeniyle, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 15’inci maddesi gereğince raporumuzda bu konuya yer verilmemiştir.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Kas 30, 2020

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Çağan Baysan'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Çağan Baysan, Şehit Hüseyin Ruso Ortaokulu’nda Rehber Öğretmen olarak görev yaptığını, Kamu Hizmeti Komisyonu Başkanlığı Sayın Çağan Baysan aleyhine ikame ettiği 27 adet dava neticesinde 23 Mart 2015 tarihinde okunan kararda 18 davadan suçlu bulunarak disiplin cezalarına çarptırıldığını, almış olduğu disiplin cezasının üzerinden dört yıl geçmesine rağmen KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığının Sayın Baysan’ın disiplin cezalarının silinmesi ile ilgili bir değerlendirme yapmadığını ve/veya Kamu Hizmeti Komisyonu Başkanlığı’na yazı yazmadığını, bu durumun kendisini mağdur ettiğini, disiplin cezalarının sicilinden silinmesine ilişkin KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığına 17 Temmuz 2020 tarihinde yapmış olduğu dilekçesine cevap alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Kas 24, 2020

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Bilkay Egemensoy'un raporunu yayınladı.

Sayın Bilkay Egemensoy, Dikmen Belediyesi sınırları içerisinde Nurettin Ersin Paşa Mahallesi No:43, Boğazköy - Girne adresinde ikamet etmektedir. Mezkur evin hemen yanında veya Sayın Egemensoy’un evine hem hudut olan yerde Sayın Nurten Peker ve Sayın Orhan Peker ikamet etmektedirler. Sayın Bilkay Egemensoy başvurusunda söz konusu kişilerin evlerinin bahçesinde kümes içerisinde tavuk beslediklerini, mezkur kümesten  yayılan kokudan ve bahçe içerisine takılan projektör lambaların gece saatlerinde yanan ışığından rahatsız olduğunu, kümesten yayılan koku ve lambaların oluşturduğu rahatsızlık nedeniyle ikametgahındaki yaşam kalitesinin kötüye gittiğini ve bunun sonucunda mağdur olduğunu iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu , 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Kas 23, 2020

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı TEL-SEN Sendikası'nın raporunu yayınladı.

TEL – SEN Sendikası adına Avukat Şefik Aşçıoğulları, KKTC Bakanlar Kurulu tarafından alınan kararlar neticesinde telefon görüşme ücretlerinde yapılan düzenlemeler ile Telekomünikasyon Dairesi’nin kasten zarara uğratıldığı, yapılan düzenlemeler sonucunda hayat pahalılığının düşük gösterilerek, kamu görevlileri maaşlarına yansıtılacak hayat pahalılığı ödeneğinin düşük gösterildiği iddialarıyla Dairemize başvurarak soruşturma başlatılmasını talep etmiştir.

Yapılan talep neticesinde konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan bilgi talep edilmiştir.

Devamını oku
First1516171820222324Last

«Eylül 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
25262728293031
1
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Serdinç Maypa'nın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Serdinç Maypa'nın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne başvuruda bulunan Sayın Serdinç Maypa, Girne Antik Liman Altyapı Çevre Restorasyon Düzenlemesi ve Geliştirme Projesi ile ilgili çıkılan ihalenin 20/2016 sayılı Kamu İhale Yasası’nın 13. maddesine aykırı bir şekilde akrabaya verilmesi suretiyle sonuçlandığını iddia ederek konunun Dairemizce soruşturulmasını talep etmiştir.

             Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
234567
891011
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Okan Yörütmen'in raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Okan Yörütmen'in raporunu yayınladı.

Sayın Okan Yörütmen, Lefke Yedidalga’da bulunan taşınmaz malının hudut tespiti ile ilgili olarak Tapu ve Kadastro Dairesi’ne başvuruda bulunduğunu ancak yapılan hudut tespiti çalışmasının sonucu hakkında bilgilendirilmediğini, talebine rağmen ölçüm raporlarının kendisine verilmediğini ve konuya ilişkin dilekçelerine yanıt alamadığını iddia ederek Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
121314
15161718192021
22232425262728
293012345

Arşiv