Yayınlanma tarihi: Mar 28, 2017

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Ömür Demir'in raporunu yayınladı.

 

17 Mart 2016 tarihinde Dairemize başvuran Sayın Ömür Demir, Yeni Erenköy Belediyesinde görev yapmaktadır. Yeni Erenköy Belediyesi’nin maddi sıkıntı içerisine girmesi nedeniyle Belediye çalışanlarına maaşlarını ödeyemediğini, Belediye Personeli tarafından eylem ve grev yapıldığı, bunu müteakip birçok belediye personelinin görevlerinin eski Belediye Başkanı Sayın Mesut Yıkıcı tarafından değiştirildiğini, buna bağlı olarak Sayın Ömür Demir’in görevinin de 2016 yılının başında bir ay arayla iki kez değiştirildiğini, bu durum Belediye Meclis Üyelerinin bilgisine getirilmesine rağmen, Belediye Meclis Üyelerinin sessiz kaldıklarını, kendisine tebliğ edilen Görev Yetki Belgesine göre söz konusu görevleri Belediyeye ait AB ofisinde yerine getirmesinin istendiğini, ancak bu ofisin Belediye binasından ayrı bir yerde olduğunu, boş bir binada tek başına çalışmaya zorlandığını, görevlendirme belgesindeki görev, yetki ve sorumlulukları yerine getirebilmesi için personele ihtiyaç duyduğu halde kendisine personel verilmediğini ve psikolojik şiddete maruz kaldığını iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Mar 24, 2017

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Hasan Yılmaz'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Hasan Yılmaz Dairemize yaptığı başvurusunda, 2004 yılında Beylikler Sitesi isimli alana Çevre Koruma Dairesi’nin Çevresel Etki Değerlendirmesi Ön Araştırma Raporu’nun (Ön ÇED)  öngördüğü şekilde site sakinlerinin katkılarıyla arıtma tesisi kurduklarını, 2015 yılında Girne Belediyesi tarafından Beylikler Sitesi’nin batısında bulunan Hızır Reis Sokak’ta kanalizasyon altyapısı yapıldığını, bunun neticesinde site sakinlerine ait su faturalarına kanalizasyon kullanım ücreti yansıtılmaya başlanmasının ardından site sakinleri tarafından yapılan sözlü şikâyet üzerine kanalizasyon kullanım ücretinin su faturalarından kaldırıldığını ancak Mart 2016 tarihinde bu ücretin tekrar site sakinlerinin faturalarına yansıtılmaya başladığını, kanalizasyon sistemine bağlı olmayan ve kanalizasyon hizmeti kullanmayan site sakinlerinin yaptıkları sözlü ve yazılı şikâyetlere Belediye’den bir cevap gelmediğini, belirterek konunun araştırılması talep etti.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Mar 8, 2017

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Alev Boytam'ın Raporunu Yayınladı.

Dairemize başvuruda bulunan Sayın Alev Boytam, Sosyal Sigortalar Dairesinden emekli olan, 14 Mart 1954 doğumlu eşi Sayın Örkem Boytam’ın, 2010 yılında geçirdiği kalp krizi neticesinde yatağa bağlı olarak yaşadığını, aynı zamanda cilt kanseri olan eşinin tüm bakımını kendisinin üstlendiğini ve doktor kontrollerini evinde yaptırdığını bildirmiştir. Sağlık Kurulu kararıyla eşinin bakımında kullanılmak üzere kendilerine, idrar torbası, aspiratör sondası, izotonik su, eldiven, biokadin ve çam uçlu enjektör gibi tıbbi malzemelerin sağlandığını ancak daha sonra bu malzemelerin verilmesinin "savurganlık” olduğu gerekçesiyle Sağlık Bakanlığı tarafından durdurulduğunu ve Sosyal Sigortalar Dairesi tarafından Sayın Alev Boytam’a verilen Sağlık Karnesi’nin de söz konusu Daire tarafından geri alınması neticesinde maddi ve manevi zarara uğradığını iddia ederek, Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur. Sayın Örkem Boytam raporumuzun tamamlanması aşamasında vefat etmiştir.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Şub 13, 2017

Ombudsman Emine Dizdarlı Kıbrıs Türk Emekli Dernekleri Koordinasyon Konseyi'nin raporunu yayınladı.

      

     Dairemize başvuruda bulunan Kıbrıs Türk Emekli Dernekleri Koordinasyon Konseyi, Anayasa Mahkemesi olarak oturum yapan Yüksek Mahkemenin Birleştirilmiş Anayasa Mahkemesi 4,5,6 ve 7/2010 (D 1/2011) sayılı kararına rağmen, emeklilerin emekli maaşlarından yapılan vergi kesintilerinin geri ödenmediğini, KKTC Hükümeti ve Başbakan Yardımcılığı ve Maliye Bakanlığının Yargı Kararlarına uymaları gerekirken uymadıklarını iddia ederek konunun  Dairemizce araştırılmasını talep etmiştir.

Devamını oku
Yayınlanma tarihi: Oca 27, 2017

Ombudsman Emine Dizdarlı Sayın Kemal Tek'in raporunu yayınladı.

 

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne 6 Nisan 2016 tarihinde başvuruda bulunan Sayın Kemal Tek, kendisine herhangi bir bildirim yapılmadan, arazisi üzerinden, güney ve batı yönlerinde kamu yolu bulunmasına rağmen komşusu lehine geçit verildiğini, söz konusu geçidin bilahare kamu yoluna dönüştürüldüğünü, bunun için kendisine herhangi bir tazminat ödenmediğini, Girne Kaza Tapu Amirliği’ne başvurduğunu ancak açıklayıcı bir bilgi elde edemediğini iddia ederek Girne Kaza Tapu Amirliği’nden şikâyetçi olduğunu belirtmiş ve bu konudaki mağduriyetinin giderilmesini talep etmiştir.

Devamını oku
First4546474850525354

Arşiv