Ombudsman İlkan Varol, KIBRIS TV’de yer alan Halil Esendağlı’nın hazırlayıp sunduğu ‘Her Şey Masada’ programına konuk oldu.

Ombudsman  İlkan Varol, KIBRIS TV’de yer alan Halil Esendağlı’nın hazırlayıp sunduğu ‘Her Şey Masada’ programına  konuk oldu.

 

 

Varol, Ombudmsanlık’ta yaşanan personel eksikliğinin giderilmesi için yasada değişiklik yapılması gerektiğini kaydetti.

“Hukukçuya ihtiyaç var”

“Tek hukukçu benim”... Ombudsman İlkan Varol, vatandaş şikayetlerinin katlanarak arttığını belirterek, Ombudsman kadrosunda hukukçu olmadığını tek başına bir hukukçu olarak bu kadar dosyaya yetişmesinin mümkün olmadığını kaydetti.

   Varol, yasada belirlenen 22 personel sayısına rağmen şu anda sadece 12 personelle çalışmak zorunda kaldıklarını vurgulayarak, yasada belirtilen 22 sayısı tamamlansa dahi yine de personel eksikliği yaşayacaklarını aktardı.

   Halkın şikayetlerinin dinlenip araştırılması gerektiğine değinen Varol, bunun için ekibe ihtiyaç olduğunu anlattı. Şu an 12 personelin 3 tanesinin baş denetçi, 2 tanesinin denetçi olduğunu söyleyen Varol, “Sadece 5 kişi ile denetim yapıyoruz, diğer personel kitabet, odacı ve sekreterden oluşuyor” dedi.

   İlkan Varol, Ombudsman kadrosunda hukuk eğitimi almış personel bulunmadığını belirterek bunun eksikliğinin hissedildiğini kaydetti. Yabancı ülkelerdeki Ombudsmanlık personelinin genellikle hukuk alanında uzmanlaşmış kişilerden oluştuğunu söyleyen Varol, bu eksikliklerin giderilmesinin şart olduğuna dikkat çekti.

   Ombudsmanlıkta yeterli sayıda personelin olmadığını dile getiren İlkan Varol, yasada 22 personelin olduğunu ama şu anda 12 personelle çalıştıklarını aktararak, “Yirmi iki personele sahip olsak bile yeterli değil. Mesela en basiti bir hukukçumuz yok, bir basıncımız yok. Yurt dışına gittiğimde diğer ombudsmanlarla iletişime geçtiğimde hemen hemen bütün kadroları hukuk eğitimi almış kişilerden oluşuyor, ancak bizim ne yazık ki böyle bir kadromuz yok” dedi.

“Vatandaş şikayetleri katlanarak artıyor”

   Ombudsmanlık görevlerini en iyi şekilde sürdürmeye çalışacaklarını ancak personel eksikliği nedeniyle vatandaşların mağduriyetinin artabileceğini belirten Varol, Ombudsman yasasının acil bir şekilde değiştirilmesi gerektiğini vurguladı ve personel sayısının artırılmasını istedi. Varol, sözlerine şöyle devam etti:

   “Ombudsman yasasının değişmesi lazım çünkü vatandaştan gelen şikayetler her geçen gün katlanarak artıyor, içerideki personel sayısı da bunu karşılamaya yeterli değil. Benim tek hukukçu olarak buna cevap verebilmem söz konusu değil. Bu kadroyla kaldığımız sürece vatandaşın mağduriyeti daha da bir katlanacaktır.”

“Kadronun genişletilmesi lazım”

   Gerek yurt içinde yapılan Ombudsmanlık faaliyetlerinin gerekse yurt dışındaki temsiliyetleriyle ilgili daha çok kamuoyu önünde olunması gerektiğine vurgu yapan İlkan Varol, bu konularda çalışma yapabilecek bir basın birimine ihtiyaç duyulduğunu kaydetti. Varol, bu eksikliği giderebilmek için Türk Ajansı Kıbrıs’tan (TAK) destek aldıklarını ancak kendi basın birimlerinin oluşması gerektiğinin altını çizdi.

   Kendileri için şu an en elzem konunun kadro olduğunu belirten İlkan Varol, “Kadronun genişletilmesiyle vatandaşa daha iyi hizmet verilecek, vatandaşın derdine daha iyi çare olunacak, sorunlar daha iyi çözülecek” dedi.

“Her vatandaşla birebir görüşüyorum”

   Varol, Ombudsman yasasının hazırlığının tamamlandığını dile getirerek, yasanın en kısa sürede hayata geçirileceğini ifade etti.

   Ombudsmana nasıl müracaat edileceğini aktaran İlkan Varol, “Ombudsmana yasaya göre şahsen müracaat edilir, kişinin kendisinin gelmesi lazım. Formumuz vardır; formumuz doldurulur, imzalanır. Ben birebir her vatandaşla kendim görüşüyorum. Önce dinliyorum, sonrasında arkadaşlarıma yönlendiriyorum çünkü o forumların da yanlış doldurulmaması lazım. Şu an yaşadığım sorunlardan bir tanesi de eskiden yaşanan forum hatalarıdır” şeklinde konuştu.

 

Print
Yayınlanma tarihi: Eki 12, 2023,
Haber Kategorisi: Duyurular,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

Arşiv