Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Kubilay Kızılcık ile ilgili raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Kubilay Kızılcık ile ilgili raporunu yayınladı.

                                                                                                                             

Sayın Kubilay Kızılcık, Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından annesi adına gönderilen sağlık ve hizmet vergisi faturası ile ilgili Belediyeye yapmış olduğu dilekçesine yanıt alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Sayın Kubilay Kızılcık’ın başvurusu ile ilgili görüşü alınmak üzere Lefkoşa Türk Belediyesi Başkanına 29 Nisan 2024 tarihli ve OMB.0.00-03/00-24/66 sayılı yazımız gönderilmiştir. Lefkoşa Türk Belediyesi, 23 Mayıs 2024 tarihli ve LTB.0.02-753/07-24/E.3546 sayılı yazı ile görüşlerini tarafımıza iletmiştir.

Sayın Kubilay Kızılcık, Şehit Tuncay Mehmet Salih No:14 adresinde bulunan konutta önceden annesinin ikamet ettiğini, annesi vefat ettikten sonra bahse konu konutun elektrik ve su borcunun ödenerek kapatıldığını ifade etmektedir. Sayın Kızılcık, evde hiç kimse yaşamamasına rağmen Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından annesi adına sağlık ve hizmet vergisi adı altında fatura gönderildiğini, bununla ilgili Belediyeye yapmış olduğu dilekçeye yanıt alamadığını iddia etmektedir.

 Sayın Kubilay Kızılcık’ın bahse konu şikayetleri ile ilgili olarak 28 Kasım 2023 tarihinde Lefkoşa Türk Belediyesine dilekçe verdiği tespit edilmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesinde Dilekçe hakkı ile ilgili hükümler düzenlenmiştir. Şöyle ki:

 

Madde 76

(1) Herkes, kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir.

Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikâyet sahibine yazılı olarak bildirilir.  Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikâyet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

(2) Yurttaşlar, tek başlarına veya topluca Cumhuriyet Meclisine yazı ile başvurma  hakkına sahiptir. Bu hakkın kullanılma biçimi yasa ile düzenlenir.                                                                                                                          

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde özel kişilerin istemleri ile ilgili kurallar düzenlenmiştir. Şöyle ki:

15.       (1)   Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

            (2)   İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

            (3)  İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

              (4)  İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

 

Lefkoşa Türk Belediyesi tarafından Dairemize gönderilen cevap yazısında “Söz konusu vatandaş ile ilgili gelen şikâyet sözlü olarak vatandaşla görüşülüp çözüme kavuşturulduğu için yazılı olarak geri dönüş yapılmamıştır.” şeklinde ifade kullanılmıştır. Bahse konu cevap yazısında, Dairemiz tarafından başlatılan soruşturma akabinde Lefkoşa Türk Belediyesinin Sayın Kızılcık’a yazılı olarak cevap verildiği belirtilmektedir. Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Kızılcık’ın dilekçesine 8 Mayıs 2024 tarihli ve LTB.0.02-310/01-24/E.3278 sayılı yazı ile cevap verildiği tespit edilmiştir.

KKTC Anayasası’nın 76’ıncı maddesi ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasında dilekçelere ne şekilde cevap verileceği hususu açıkça belirtilmektedir. İdare dilekçe sahibine cevabını yazılı olarak bildirmekle yükümlüdür. Dolayısı ile Lefkoşa Türk Belediyesi Sayın Kızılcık ile şikâyeti ile ilgili “sözlü olarak görüşme” yapılması ilgili mevzuat uyarınca kişiye cevap verildiği anlamını taşımaz. Buna göre Lefkoşa Türk Belediyesi’nin Sayın Kızılcık’ın dilekçesine yaklaşık 5 buçuk ay sonra cevap vermesinin hatalı olduğu ve ilgili amir hükümleri ihlal etmiştir.

Tüm yukarıda belirtilenler ışığında Lefkoşa Türk Belediyesi Sayın Kızılcık’ın dilekçesine zamanında yanıt vermeyerek Anayasa’nın 76’ıncı ve İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinin 3’üncü fıkrasına aykırı davranmıştır.

 

 

         İlkan VAROL

Yüksek Yönetim Denetçisi

          (Ombudsman)

 

 

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Haz 20, 2024,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mart 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
2425
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol 38. Dönem Raporunu  Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol 38. Dönem Raporunu Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 1’inci  fıkrası uyarınca  hazırlanan  Temmuz  –  Aralık  2024  (ikinci  altı aylık) 38. Dönem Raporunu KKTC Meclis Başkanı Ziya Öztürkler’e sundu.

Devamını oku
2627
Ombudsman Varol, 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Ombudsman Varol, 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

 

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 1’inci fıkrası uyarınca hazırlanan Temmuz-Aralık 2024  (İkinci altı aylık) 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Devamını oku
2812
34
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Halide Yarkıner'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Halide Yarkıner'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Halide Yarkıner, ikamet ettiği Lefkoşa Şehit Sonay Ali Sokak’ta bulunan Golden Tulip Hotel-Pasha Casino isimli işyerinin havalandırma ve klima veya soğutucu motorlarından rahatsız edici biçimde yüksek ses geldiğini, konu ile alakalı olarak Lefkoşa Türk Belediyesi’ne ve Çevre Koruma Dairesi’ne dilekçe verdiğini ancak sorunun giderilmediğini iddia ederek Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
56
Ombudsman İlkan Varol gece kulüplerine ilişkin resen soruşturma başlattı.

Ombudsman İlkan Varol gece kulüplerine ilişkin resen soruşturma başlattı.

 

Ombudsman Varol şu ifadelere yer verdi:

Son günlerde basında yer alan bir gece kulübünde meydana gelen ölüm neticesinde tekrardan gündeme gelen ve ülkenin ne yazık ki kanayan yarası olan gece kulüpleri ve bunun paralelinde ortaya çıkan birçok sorunun varlığına ilişkin kamuoyunda ciddi bir huzursuzluk oluşmuştur.

Devamını oku
789
1011
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

       

                     Sayın Tümer Şah Ulukışla-Pınarlı yolunun yapımı esnasında yolun kendi arazisi içerisinden geçtiğini, bu konuyla ilgili kendisine herhangi bir ihbar ve/veya bilgilendirme yapılmadığını, herhangi bir kamulaştırma işleminin de yapılıp yapılmadığını bilmediğini, bu durumdan mağdur olduğunu ve mağduriyetinin giderilmesi hususunda İçişleri Bakanlığı İskan  Müsteşarlığına 18 Mart 2024 tarihinde “Alındı Belgeli” bir dilekçe yaparak başvurduğunu, bu dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

                 Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Arşiv