Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

 

            Sayın Tümer Şah Ulukışla-Pınarlı yolunun yapımı esnasında yolun kendi arazisi içerisinden geçtiğini, bu konuyla ilgili kendisine herhangi bir ihbar ve/veya bilgilendirme yapılmadığını, herhangi bir kamulaştırma işleminin de yapılıp yapılmadığını bilmediğini, bu durumdan mağdur olduğunu ve mağduriyetinin giderilmesi hususunda İçişleri Bakanlığı İskan  Müsteşarlığına 18 Mart 2024 tarihinde “Alındı Belgeli” bir dilekçe yaparak başvurduğunu, bu dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

                 Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

            Sayın Tümer Şah’ın Dairemize yaptığı başvuruda İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığına yaptığı “Alındı Belgeli” dilekçesine bir cevap alamadığı iddiasının soruşturulması maksadıyla İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığından  konuyla ilgili gerekli bilgiler talep edilmiştir.

            İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığından  26 Kasım 2024 tarihli cevaben gelen yazıda Sayın Tümer Şah’ın dilekçesinin 3 Mayıs 2024 tarihinde Tapu ve Kadastro Dairesi Müdürlüğüne aktarılmış olduğunu ve cevap beklendiğinin saptandığını, ilgili daireden cevap geldiğinde Dairemize bilgi verileceği belirtilmiştir          

            KKTC Anayasası’nın 76’nci maddesinde Dilekçe Hakkı ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesinde kişilerin kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında yetkili makamlara yazı ile başvurma hakkı düzenlenmiştir.

 

KKTC Anayasası Madde 76

  1. KKTC Anayasası Madde 76

Herkes kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında tek başına veya  topluca yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir. Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde, dilek ve şikayet sahibine yazılı olarak bildirilir. Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikayet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

 

27/2013 sayılı İyi İdare Yasası Madde 15 

 

 

(1)  Özel kişiler, kendileri veya kamu ile dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir.

 

(2) İstem, yetkili olmayan bir idareye yöneltilirse, kendisinden istemde bulunulan makam, istemi en geç beş iş günü içerisinde yetkili makama iletir ve istem sahibini yazılı olarak durumdan haberdar eder.

 

(3) İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. Otuz günlük süre, istemin yetkili makama ulaşmasından itibaren hesaplanır. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür.

 

(4) İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

 

            Tüm yukarıda belirtilen tespitler ışığında İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığının Sayın Tümer Şah’ın dilekçesine bir cevap vermediği tespit edilmiştir.

            İçişleri Bakanlığı İskan Müsteşarlığını Sayın Tümer Şah’ın dilekçesine yasal süre içerisinde cevap vermemekle KKTC Anayasası’nın 76.’ıncı ve 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15.’inci maddesinin 3.’üncü fıkrası kurallarına uymayarak hatalı davranmıştır.

            Sonuç olarak; İdarenin vatandaşın dilekçelerine yasal süre içinde, gerekçeli ve vatandaşın yapmış olduğu dilekçe dikkate alınarak işlem yapıldığına dair yazılı izahat verme ve/veya bilgilendirme yükümlülüğünü yerine getirmesi gerekmektedir.

             

           

                                                                                                        İlkan VAROL

                                                                                           Yüksek Yönetim Denetçisi

                                                                                                        (Ombudsman)

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Mar 11, 2025,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mart 2025»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
2425
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol 38. Dönem Raporunu  Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol 38. Dönem Raporunu Meclis Başkanı Ziya Öztürkler'e sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 1’inci  fıkrası uyarınca  hazırlanan  Temmuz  –  Aralık  2024  (ikinci  altı aylık) 38. Dönem Raporunu KKTC Meclis Başkanı Ziya Öztürkler’e sundu.

Devamını oku
2627
Ombudsman Varol, 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Ombudsman Varol, 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

 

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 1’inci fıkrası uyarınca hazırlanan Temmuz-Aralık 2024  (İkinci altı aylık) 38. Dönem Raporunu Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Devamını oku
2812
34
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Halide Yarkıner'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Halide Yarkıner'in raporunu yayınladı.

 

Sayın Halide Yarkıner, ikamet ettiği Lefkoşa Şehit Sonay Ali Sokak’ta bulunan Golden Tulip Hotel-Pasha Casino isimli işyerinin havalandırma ve klima veya soğutucu motorlarından rahatsız edici biçimde yüksek ses geldiğini, konu ile alakalı olarak Lefkoşa Türk Belediyesi’ne ve Çevre Koruma Dairesi’ne dilekçe verdiğini ancak sorunun giderilmediğini iddia ederek Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
56
Ombudsman İlkan Varol gece kulüplerine ilişkin resen soruşturma başlattı.

Ombudsman İlkan Varol gece kulüplerine ilişkin resen soruşturma başlattı.

 

Ombudsman Varol şu ifadelere yer verdi:

Son günlerde basında yer alan bir gece kulübünde meydana gelen ölüm neticesinde tekrardan gündeme gelen ve ülkenin ne yazık ki kanayan yarası olan gece kulüpleri ve bunun paralelinde ortaya çıkan birçok sorunun varlığına ilişkin kamuoyunda ciddi bir huzursuzluk oluşmuştur.

Devamını oku
789
1011
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Tümer Şah'ın raporunu yayınladı.

       

                     Sayın Tümer Şah Ulukışla-Pınarlı yolunun yapımı esnasında yolun kendi arazisi içerisinden geçtiğini, bu konuyla ilgili kendisine herhangi bir ihbar ve/veya bilgilendirme yapılmadığını, herhangi bir kamulaştırma işleminin de yapılıp yapılmadığını bilmediğini, bu durumdan mağdur olduğunu ve mağduriyetinin giderilmesi hususunda İçişleri Bakanlığı İskan  Müsteşarlığına 18 Mart 2024 tarihinde “Alındı Belgeli” bir dilekçe yaparak başvurduğunu, bu dilekçesine herhangi bir cevap alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

                 Yapılan başvuru üzerine konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1213141516
17181920212223
24252627282930
31123456

Arşiv