Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Çağlayan Cesurer, Sayın Erkut Çakır, Sayın Murat Ulubey ve Sayın Hakan Kahraman'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Çağlayan Cesurer, Sayın Erkut Çakır, Sayın Murat Ulubey ve Sayın Hakan Kahraman'ın  raporunu yayınladı.

 

Sayın Çağlayan Cesurer, Sayın Erkut Çakır, Sayın Murat Ulubey ve Sayın Hakan Kahraman,  15 Mayıs 2020 tarihinde çalıştıkları kurum olan Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu’na, Kurumdaki çeşitli münhal pozisyonların doldurulması için yapılmış olan sözlü mülakat sonucunda terfi ettirilip ettirilmedikleriyle ilgili  bilgilendirme talep eden birer dilekçe verdiklerini ancak mezkur dilekçelerine herhangi bir cevap alamadıklarını iddia ederek konunun soruşturulması için Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Yönetim Kurulu’nun 17 Ekim 2019 tarih ve EO/157/2019 sayılı kararına istinaden aylıkçı kadrolara Mühendis, Yüksek Tekniker, Tekniker, Teknisyen, Tesisat Kontrol Hizmetleri, Ambar Emini, Genel Hizmet Memuru, Sayaç Okuyucu/Tahsildar ve işçi kadroları için Teknisyen Özel, Teknisyen A-B, Şöför A, Genel Hizmet İşçi A mevkiilerinin doldurulması için Toplu İş Sözleşmesi Personel Terfi İlkeleri’nin 7’nci maddesi uyarınca müracaat kabul etmiştir. Münhal müracaatlar 11 Kasım 2019 tarihinden itibaren 10 iş günü olup,      25 Kasım 2019 tarihinde mesai hitamında son bulmuştur. Bunu müteakip söz konusu Terfi Mülakatı Güzelyurt Bölge Amirliği için 26 Aralık 2019 tarihinde, İskele Bölge Amirliği için 18 Aralık 2019 tarihinde, Gazimağusa Bölge Amirliği için 2 Ocak 2020 ve Lefkoşa Bölge Amirliği için 20 Ocak 2020 tarihinde yapılmıştır.

Bunun üzerine Başvuru Sahipleri 15 Mayıs 2020 tarihinde Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Terfi Komisyonu Başkanlığı ile Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Yönetim Kurulu’na Alındı Belgesi karşılığında birer dilekçe vererek terfi ettirilmemelerinin gerekçelerinin kendilerine yazılı olarak bildirilmesini talep ettiler. Talep ettikleri bilgi kendilerine verilmemesi üzerine Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne başvurdular.

Dilekçe hakkı KKTC Anayasası’nın 76’ncı maddesinde düzenlenmiştir. Söz konusu madde tahtında herkes kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek veya şikayetleri hakkında tek başına veya topluca yetkili makamlara yazı ile başvurma ve bunların süratle incelenmesi ve karara bağlanması hakkına sahiptir. Gerekçeye dayanacak olan bu karar, en geç otuz gün içinde dilek ve şikayet sahibine yazılı olarak bildirilir. Böyle bir karardan zarar gören herkes veya otuz gün içerisinde kendisine bir karar bildirilmeyen her ilgili, dilek ve şikayet konusu hakkında yetkili mahkemeye başvurabilir.

11 Kasım 2013 tarihinde kabul edilen ve yürürlüğe giren 27/2013 sayılı İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesi de özel kişilerin istemleri ile ilgili KKTC Anayasası’nın 76’ncı maddesine benzer düzenlemeler içermektedir. İyi İdare Yasası’nın 15’inci maddesi uyarınca özel kişiler, kendileri veya kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında, tek başına veya topluca, yetkili makamlara yazı ile başvurma ve idareden yetkisi içindeki bir konuda birel işlem yapmasını isteme hakkına sahiptir. İdare, kendisine yazı ile başvuran kişi ya da kişilere, üzerinde tarih bulunan bir alındı belgesi verir. İdare, istemle ilgili kararını, en geç otuz gün içinde, gerekçeli olarak, başvuran kişiye veya kişilere yazılı olarak bildirir. İdare, bu süre içerisinde yazılı ve gerekçeli yanıt vermeyi ihmal ederse, bundan dolayı doğacak zararları bu Yasadaki kurallar çerçevesinde gidermekle yükümlüdür. İdare, yazılı ve gerekçeli bildirimde, kararına karşı, hangi süreler içinde, hangi hukuki yollara başvurulabileceğini belirtir.

Yine, Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Çalışanları Sendikası (EL-SEN) ile Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu arasında imzalanan Toplu İş Sözleşmesinin  Kadrolar ve Personel Terfi İlkeleri bölümündeki 9’uncu maddesi tahtında terfiler, olumlu veya olumsuz olarak ilgililere yazılı olarak duyurulur.  Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Genel Müdürü Sayın Gürcan Erdoğan’dan aldığımız bilgiye göre mezkûr kişilere terfi almaya hak kazanıp kazanmadıklarıyla ilgili bir bilgilendirme yazısı gönderilmemiş, terfi ettirilmedikleri kendilerine sözlü olarak bildirilmiştir. Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu’nun sözlü mülakat sonucunda olumsuz olarak değerlendirilen personele herhangi bir bilgilendirme yazısı göndermemesi Toplu İş Sözleşmesinin ilgili maddesine aykırıdır.

 Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Terfi Komitesi 7 Temmuz 2020 tarihinde bir toplantı gerçekleştirmiş ve Yönetim Kurulu Başkanlığına hitaben olumsuz olarak değerlendirilen ve terfi alamayan kişilerin terfi alamama sebeplerini belirten bir yazı yazmıştır.

Sayın Çağlayan Cesurer, Sayın Erkut Çakır, Sayın Murat Ulubey ve Sayın Hakan Kahraman’ın dilekçelerini verdikleri 15 Mayıs 2020 tarihinden bu yana neredeyse 1 sene geçmiştir. Fakat mezkûr kişilerin dilekçelerine Pandemiden dolayı Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Terfi Komitesi’nin toplanamaması mazaret gösterilerek cevap verilmemiştir. Bu durum kabul edilemezdir. İdarenin konu şahısların dilekçelerine Anayasa ve İyi İdare Yasasında belirtilen kurallara uygun şekilde ve gerekçeli olarak 1 ay içinde cevap vermesi bir ödev ve sorumluluk olmakla beraber maalesef bu ödev yerine getirilmemiştir.

Bireylerin kamu ile ilgili dilek ve şikayetleri hakkında idari makamlara başvuruda bulunmaları ve kendileri veya faaliyet alanlarıyla ilgili konularda bilgi edinme haklarını kullanmaları, eşitlik, tarafsızlık ve açıklık ilkeleri temelinde demokratik ve şeffaf yönetimin gereğidir. Bu hususa bağlı olarak Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu KKTC Anayasası ve keza İyi İdare Yasası’nın ilgili hükümlerinin uygulanmasında gerekli hassasiyeti göstermeyerek hatalı davranmıştır.

 

     Emine DİZDARLI

Yüksek Yönetim Denetçisi

       (Ombudsman)

 

 

 

 

 

 

 

Print
Yayınlanma tarihi: Nis 28, 2021,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mart 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
26
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Cumhurbaşkanlığı Şeref Salonunda gerçekleştirilen kabulde konuşan Cumhurbaşkanı Tatar, Ombudsman’ın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde önemli bir yere sahip olduğunu, çalışmalarını takip ettiğini ve özellikle  yurtdışı faaliyetlerinde  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ombudsmanı olarak katıldığı,  Uluslararası Kuruluşlardaki  temsiliyetindeki çalışmalarını  takdirle izlediğini ifade ederek bundan sonraki görevinde başarılar diledi.

Devamını oku
272829123
45678910
111213
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin raporunu yayınladı.

Sayın Oktan Türe, Belediyelerde çalışan kişilere, süresi içinde yapılmayan veya geç olarak yapılan ek çalışma ücreti ödemelerinin tahsilatının İhtiyat Sandığı Dairesi’nce hatalı biçimde yapıldığını iddia ederek mevcut uygulamanın ilgili yasalara uygun olup olmadığının değerlendirilmesi talebi ile Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
14151617
18
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

 

Sayın Mustafa Emre Gül 25 Ağustos 2022 tarihinde Dairemize yaptığı başvuruda komşusunun garajının imar mevzuatına aykırı olduğunu, bu hususta Gazimağusa Kaymakamlığına dilekçe yaptığını ve bu dilekçesine cevap alamadığını  iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1920
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın raporunu yayınladı.

 

 

Sayın Mehmet Bodurhan, KKTC Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından yapılan ölçüm yenileme işlemi sonrasında İnönü köyünde kain Pafta/Harita S31-D-14-B-1, Ada: 201, 193 numaralı parselde bulunan taşınmaz malında yaklaşık 1000 metrekarelik küçülme olduğunu, yapılan itirazlar sonrasında Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından hatanın düzeltilmesine karar verildiğini ancak çeşitli kereler düzeltme işlemleri başlatılmasına rağmen sonuçlanmadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
21222324
25262728293031
1234567

Arşiv