Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Dt Ahmet Özant'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Dt  Ahmet  Özant'ın raporunu yayınladı.

 

 

Sayın Dt. Ahmet Özant, ilgili dönemin Kıbrıs Türk Diş Tabipleri Odası Başkanı sıfatıyla, Yasalara aykırı biçimde çalışan iki diş kliniği hakkında KKTC Sağlık Bakanlığı yetkililerini yazılı ve sözlü olarak bilgilendirdiğini ancak bir netice elde edemediğini iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Sayın Ahmet Özant’ın başvurusuna konu iki diş kliniğinden biri Girne’de faaliyet göstermektedir. Soruşturmamız sürerken Girne’de faaliyet gösteren diş kliniğinde çalışan Diş Hekimi aleyhine şikâyete konu durumla ilgili dosya tanzim edilerek ileri işleme gidilmek üzere Hukuk Dairesi’ne (Başsavcılık) gönderilmiştir. Bu gelişme nedeniyle, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası’nın 15’inci maddesi gereğince raporumuzda bu konuya yer verilmemiştir.

Sayın Ahmet Özant’ın başvurusunda esas itibarıyla üzerinde durduğu husus, Gazimağusa’da faaliyet gösteren bir diğer Diş Kliniğine ilişkindir. Sayın Özant’ın iddiasına göre Diş Hekimi Sayın Niyazi Özmanevra, Akdoğan’da özel bir muayenehanesi olmasına rağmen Gazimağusa’da açılan bir başka Diş Kliniğinde de çalışmakta ve/veya burayı çalıştırmaktadır. Sayın Özant, 27 Mart 2019 tarihinde Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’ne gönderdiği bir yazı ile konuyu Dairenin bilgisine getirmiş ancak aradan geçen sürede Daire tarafından bu konuda hiçbir işlem yapılmadığı gözlemlendiğinden bu kez dönemin KKTC Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Sayın Mustafa Akçaba’ya, 26 Kasım 2019 tarihli yazı gönderilmiştir. Sayın Özant başvurusunda, sözlü girişimlerine rağmen durumda bir değişiklik olmaması neticesinde aldıkları duyum üzerine Gazimağusa Polis Müdürlüğü’ne başvurduğunu ve 2 Aralık 2019 tarihinde Gazimağusa Şehit İbrahim Kazım Caddesi, Berçem 1 Apartmanı, No. 6 adresinde bulunan Smiles Diş Kliniği isimli işyerine Gazimağusa Polis Müdürlüğü’nce bir denetim gerçekleştirildiğini ifade etmiştir.

Gazimağusa Polis Müdürlüğü’nün 2 Aralık 2019 tarihinde gerçekleştirdiği denetimde Polis memurlarının yanı sıra dönemin Kıbrıs Türk Diş Tabipleri Odası Başkanı olarak Sayın Ahmet Özant, Diş Hekimi Sayın Halil Bakkaloğlu, KKTC Sağlık Bakanlığı’nı temsilen Avukat Gülçin Arabulucu da hazır bulunmuştur. Bu denetimde Smiles Diş Kliniği’nin izinsiz biçimde çalıştırıldığı, Diş Hekimi Sayın Niyazi Özmanevra ile Diş Hekimi Sayın Ender Çelebi’nin diğer iki personel Sayın Fidan Kalyoncu ve Sayın Kübra Sakar ile birlikte burada çalıştıkları, çalışan personelin bu adreste çalışma izinlerinin bulunmadığı ve hekimlerin Tabipler Birliği Üyelik Belgelerinin asıllarının muayenehanede olmadığı tespit edilmiştir. İlaveten panoramik röntgen odasının şartlara uygun olmadığı hususu da Denetim Tutanağı’nda yer almaktadır.

Bu denetimin ardından 3 Aralık 2019 tarihli Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu toplantısında Diş Hekimi Sayın Niyazi Özmanevra hakkında gerekli araştırmanın yapılmasına ve 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 16’ncı maddesinin 2 (C) fıkrası uyarınca söz konusu Diş Kliniğine süresiz kapatma cezası uygulanmasına karar verilmiştir. İlgili Karar Tutanağına göre süresiz kapatma cezası kararı Sağlık Bakanı Müsteşarı, Özel Hastaneler Birliği Temsilcisi ve Serbest Çalışan Hekimler Birliği Temsilcisi’nin imzası neticesinde oy çokluğu ile alınmıştır.

Sayın Ahmet Özant, Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun Sağlık Bakanlığı’ndan izin almadan açılan ve faaliyetine devam eden Smiles Diş Kliniği hakkında aldığı süresiz kapatma kararının hatalı ve/veya ilgili yasaya aykırı olduğunu, ayrıca izinsiz açılan klinikler için süresiz kapatma cezası değil, para cezası verilmesi gerektiği görüşünde olduğunu kaydederek, konunun Dairemizce değerlendirilmesini talep etmiştir. 

37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 5’inci maddesinin 1’inci fıkrasına göre hiçbir gerçek veya tüzel kişi, Yasada ve ilgili mevzuatta öngörülen koşulları tamamlayıp gerekli izinleri almadan Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Dispanser, Özel Klinik veya Özel Muayenehane açamaz ve çalıştıramaz.

Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu, 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 14’üncü maddesi tahtında oluşturulur. İlgili maddeye göre Kurul, 6 üyeden oluşur. Kurul üyeleri, Bakanlık Müsteşarı (Başkan), Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü, Başhekim, Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği tarafından görevlendirilecek bir temsilci, Özel Hastaneler Birliği tarafından görevlendirilecek bir temsilci ve Serbest Çalışan Hekimler Birliği tarafından görevlendirilecek bir temsilcidir. Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu, 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 16’ncı maddesine göre Özel Sağlık Hizmetleri Kurulunca yapılan değerlendirmeler neticesinde Özel Sağlık Kuruluşlarına birtakım cezalar verebilir. Kurul, söz konusu madde tahtında, Yasa kurallarına aykırı davranıldığı saptanan Özel Sağlık Kuruluşlarına uyarma, geçici süreyle kapatma veya süresiz kapatma cezalarından herhangi birini verebilir.

Yasa’nın 18’inci maddesi tahtında, bu Yasa kurallarına aykırı davranan gerçek veya tüzel kişiler bir suç işlemiş olurlar. İlgili mevzuatta öngörülen koşulları tamamlayıp gerekli izinleri almadan Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Dispanser, Özel Klinik veya Özel Muayenehane açan ve çalıştıran gerçek veya tüzel kişilerin mahkumiyetleri halinde altı aya kadar hapis cezasına veya asgari ücretin beş katına kadar para cezasına veya her iki cezaya birden çarptırılabilirler. Ancak sözü edilen hapis ya da para cezası kararını vermek, Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun görev ya da yetkileri arasında değildir. Bu cezalardan birine karar vermek, mahkemenin uhdesindedir ve yalnızca mahkeme kararı ile mümkün olabilir. Hal böyle iken Sayın Ahmet Özant, Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun izinsiz biçimde açılmış ve çalıştırılmakta olan söz konusu işyeri ile ilgili para cezası uygulanması gerektiği yönündeki görüşünde haklı değildir.

37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’na göre Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun herhangi bir Özel Sağlık Kuruluşu ile ilgili olarak geçici süreyle kapatma kararı veya süresiz kapatma kararı alması durumunda bu kararını KKTC Sağlık Bakanlığına bildirmesi ve alınan kararın aynı gün Resmî Gazete’de yayımlanması gerekir. Yasanın 17’nci maddesinin 1’inci fıkrasına göre hakkında geçici süreyle kapatma veya süresiz kapatma kararı alınan Özel Sağlık Kuruluşları kapatılıp mühürlenir ve buralara yeni hasta kabulü yapılamaz.

37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası gereğince Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun söz konusu işyeri ile ilgili almış olduğu işyerini kapatma kararını KKTC Sağlık Bakanlığına bildirmesi, bu kararın aynı gün içerisinde Resmî Gazetede yayımlanması, söz konusu Özel Sağlık Kuruluşunun kapatılıp mühürlenmesi ve buraya yeni hasta kabulünün yapılmasının engellenmesi gerekirdi.

Ancak KKTC Sağlık Bakanlığı Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun söz konusu işyeri ile ilgili aldığı kararın gereğini yerine getirmemiş, 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 17’nci maddesine uygun hareket etmemiştir.

Özel Sağlık Hizmetleri Kurulunun söz konusu işyeri ile ilgili almış olduğu süresiz kapatma cezasının ardından sürecin ne şekilde ilerlediği soruşturulmuştur.

37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 5’inci maddesine göre Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Dispanser, Özel Klinik veya Özel Muayenehane açmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, Yataklı Tedavi Kurumları Dairesine başvuruda bulunurlar. Kişiler, gereken başvuru formunu doldurup istenen belgelerle birlikte Daireye ibraz ederler. Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi tarafından yapılan değerlendirme neticesinde Yasada ve Yasa tahtında çıkarılan ilgili tüzükte öngörülen koşulları yerine getiren gerçek veya tüzel kişilere Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Dispanser, Özel Klinik veya Özel Muayenehane Açma İzni verilir.

Diş Hekimi Sayın Ender Çelebi, 3 Aralık 2019 tarihinde Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’ne başvuruda bulunmuş, matbu Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehane Başvuru Formunu doldurarak, Berçem 1 Apartmanı No. 6, Gazimağusa adresinde faaliyet gösterecek bir Özel Muayenehane açmak için müracaatta bulunmuştur. Başka bir ifadeyle 3 Aralık 2019 tarihinde Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu mezkûr yasada öngörülen izinleri almadan açılan ve faaliyet gösteren Diş Kliniği ile ilgili süresiz kapatma kararı almış, aynı gün Sayın Ender Çelebi bu işyeri ile ilgili izin başvurusunda bulunmuştur.

Sayın Çelebi’nin resmi başvurusunun ardından söz konusu Özel Muayenehaneye bir dizi denetim yapılmıştır. Gazimağusa Polis Müdürlüğü tarafından yapılan 2 Aralık 2019 tarihli denetimde işyerinin izinsiz biçimde çalıştırılmasının yanı sıra panoramik görüntüleme odasının şartlara uygun olmadığı tespit edilmiştir. Sayın Çelebi’nin başvurusu üzerine başlatılan değerlendirmede, panoramik görüntüleme odası ile ilgili yerinde inceleme yapılmıştır. Dr. Burhan Nalbantoğlu Devlet Hastanesi Radyoloji Bölümü Klinik Şefi Sayın Dilaver Akdur’un 6 Aralık 2019 tarihinde Yataklı Tedavi Kurumları Daire Müdürlüğü’ne yazdığı yazıda Smiles Diş Kliniği’nde bulunan panoramik röntgen odasının yerden olan havalandırmasının apartman merdiven bölümüne açıldığı, Klinik sahibine/sorumlusuna (Dt. Niyazi Özmanvera) bilgilendirme yapıldığı, havalandırma yerinin yanlış yerde olduğu, havalandırmanın dışa açılması gerektiği ve bunun için de tuvalet ve dış ünitinin bulunduğu odalardan geçilerek buradan havalandırmanın bina dışına açılması gerektiği hususlarının tespit edildiğini ileri sürerek havalandırmanın mevcut konumunun insan sağlığı açısından risk teşkil etmesi dolayısıyla belirtildiği biçimde düzeltilmesi gerektiğini kaydetmiştir.

Söz konusu Diş Kliniği, 6 Ocak 2020 tarihinde bu kez de Radyoloji Bölümü Klinik Şefi Sayın Dilaver Akdur, Nükleer Tıp Bölümü Fizik Mühendisi Sayın Yılmaz Aldağ ve Radyasyon Sağlığı ve Güvenliği Birimi Fizik Yüksek Mühendisi Sayın Aziz Yusuf tarafından denetlenmiş ve bu denetimdeki tespitler 7 Ocak 2020 tarihli bir yazı ile Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’ne bildirilmiştir. Sayın Akdur, Sayın Aldağ ve Sayın Yusuf, söz konusu işletmede yapılan denetimde X-ray cihazının bulunduğu odanın apartman merdivenine bakan duvar zeminindeki boşluğun zırhlama özelliğinde süreklilik sağlayacak şekilde kapatılması, X-ray cihazı giriş kapısındaki çevrenin sızıntı yaratmayacak şekilde zırhlanması, aynı odanın giriş kapısındaki kilit mekanizmasının oda içerisine bakan yüzündeki boşluğun zırhlanma malzemesi ile kapatılması, çekim esnasında giriş kapısı ile kliniğin giriş kapısı arasındaki koridorda hasta veya toplumdan bir bireyin bulunmaması, çekim esnasında hasta hareketliliğinin görsel takibinin yapılabileceği, görsel ve işitsel iletişimin kurulabileceği, ışınlama parametrelerinin kontrol edilebileceği bir düzenleme yapılması, görüntü kalitesini etkilemeyecek şekilde ışınlama parametrelerinde optimizasyona gidilmesi ve halihazırda kullanılmakta olan cihazdaki bölgesel seçim özelliğinin (ışınlama alanının ilgi alanına sınırlandırılması) kullanılmasına devam edilmesi hususlarının Radyasyon Sağlığı ve Güvenliği açısından tekrar düzeltilmesi tavsiyesinde bulundular. Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Müdürü Sayın Cenk Soydan Smiles Diş Kliniği’ne göndermiş olduğu 27 Ocak 2020 tarihli yazı ile, yapılan denetimde tespit edilen ve düzeltilmesi gereken hususlar düzeltildikten sonra, Daireye yazılı olarak başvurmaları halinde söz konusu Diş Kliniğine yeniden denetime gidileceğini bildirmiştir.

Akabinde Sayın Ender Çelebi 17 Şubat 2020 tarihinde 6 Ocak 2020 tarihli denetimde düzeltilmesi tavsiye edilen hususların düzeltildiğini ve kliniğin yeni bir denetime hazır olduğunu Daireye bildirmiştir. Sayın Aziz Yusuf, 3 Mart 2020 tarihinde gerçekleştirdiği denetimde klinikteki panoramik görüntüleme sistemine ilişkin sorunların giderildiğini kaydetmiştir.

Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi Denetleme Kurulu tarafından 6 Mart 2020 tarihli denetimde Smiles Diş Kliniği’nin birtakım eksiklikleri olduğu tespit edilmiş, eksikliklerin tamamlanarak yeniden denetlenmesi uygun görülmüştür. Söz konusu değerlendirmede, 7 Şubat 2019 tarihinde Gazimağusa Polis Müdürlüğü’nden almış olduğu belgeye rağmen klinikte yangın söndürme tüpü olmadığını tespit ettiğini belirten Sayın Halil Bakkaloğlu, kliniğin hijyenik olmadığını, yetkililere tüm eksikliklerin tamamlanmasından sonra yeniden denetime gideceğini söylediğini ifade etmektedir.

Bu denetimlerin ardından söz konusu kliniğin izin durumu hakkında Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’nden bilgi istenmiştir. Gönderilen Özel Muayenehane Açma ve Çalıştırma Yetki Belgesi’ne göre, Dt. Ender Çelebi 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 5’inci maddesi uyarınca, 13 Kasım 2020 itibarı ile Berçem 1 Apt. Ayluğa/Gazimağusa adresinde bulunan Özel Muayenehaneyi açmak ve çalıştırmak için yetkilendirilmiştir.

Belirttiğimiz üzere söz konusu Özel Muayenehane hakkında 2 Aralık 2019 tarihi itibarı ile süresiz kapatma kararı alınmıştır. Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi tarafından söz konusu muayenehaneyi açma ve çalıştırma yetkisinin verilme tarihi ise 13 Kasım 2020’dir. 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’nın 16’ncı maddesi kuralları uyarınca, hakkında süresiz kapatma kararı alınan bu muayenehanenin kapatılıp mühürlenmesi ve buraya yeni hasta kabulü yapmıyor olması gerekirdi. Ancak muayenehanenin mühürlenmesi ve neticesinde kapalı olması gerektiği süre zarfında sosyal medya hesaplarından yapılan bildirimlere bakıldığında, Covid-19 vakaları nedeniyle kliniğe girişlerde alınacak önlemler ve randevu sistemi hakkında bilgi verildiği, kliniğe yeni Diş Hekimi alınması için münhal açıldığı ve çeşitli hasta fotoğraflarının paylaşıldığı görülmektedir. Bu durum doğal olarak bahse konu kliniğin hakkında verilen kapatma kararına aykırı şekilde açık tutulduğunu ve muayenehane çalıştırma izni olmaksızın, aktif biçimde faaliyetlerine devam ettiğini açıkça ortaya koymaktadır.  KKTC Sağlık Bakanlığı’nın bu durumla ilgili de herhangi bir girişimde veya müdahalede bulunmadığı anlaşılmaktadır.

Sayın Ahmet Özant başvurusunda, Diş Hekimi Sayın Niyazi Özmanevra’nın Akdoğan’da başka bir muayenehanesi olduğu halde Gazimağusa’daki Smiles Diş Kliniğinde de çalıştığını ve/veya burayı çalıştırmakta olduğunu iddia etmiştir. 13/1976 sayılı Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği Yasasına göre Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sınırları içinde, birden fazla muayenehane veya klinik açmak ve çalıştırmanın yürürlükteki aylık asgari ücretin beş katı kadar cezası vardır.

 Sayın Özant başvurusunda dile getirdiği bu iddiasını dönemin Kıbrıs Türk Diş Tabipleri Odası Başkanı sıfatıyla Sağlık Bakanlığı’nın da bilgisine getirmiş ve şikâyette bulunmuştur. Nitekim Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun 3 Aralık 2019 tarihli Toplantı Tutanağı’nda “Tabipler Birliği tarafından sunulan şikâyet yazısı ile ilgili Dt. Niyazi Özmanevra hakkında gerekli araştırma yapılması için gereğinin yazılması” açıklaması ile bir karar alındığı görülmektedir. Ancak dönemin Sağlık Bakanlığı Müsteşarı Sayın Dr. Ali Çaygür, söz konusu muayenehanede Sayın Ender Çelebi’nin hizmet vereceğini, Sayın Niyazi Özmanevra’nın ise onun yanında hizmet vereceği hususunun bilgilerinde olduğunu ileri sürmüştür.        

Söz konusu Diş Kliniğinin Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi’nce düzenlenen Özel Muayenehane Açma ve Çalıştırma Yetki Belgesi, Diş Hekimi Sayın Ender Çelebi adına düzenlenmiştir. Buna göre Berçem 1 Apt. No.6 Ayluga/Gazimağusa adresinde bulunan Diş Kliniğini açma ve çalıştırma yetkisi Sayın Çelebi’ dedir.

Konuya ışık tutması açısından söz konusu işyerinin KKTC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Çalışma Dairesi ve Sosyal Sigortalar Dairesi kayıtları incelenmiştir. Sosyal Sigortalar Dairesi kayıtlarına göre Şehit İbrahim Hasan Sokak, Berçem 1 Apt. No.1/4 Gazimağusa adresinde Özmanevra Clinic Ltd. (Smiles Dental Care) işyeri adı ile kaydedilmiş olan Diş Kliniğinin işverenleri Sayın Yağmur Özçelebi ve Sayın Niyazi Özmanevradır. Dairenin kayıtlarına göre söz konusu klinikte Sayın Özçelebi ve Sayın Özmanevra dışında kayıtlı başka bir çalışan yoktur. Sayın Ender Çelebi’nin ise yine Sayın Özmanevra ve Sayın Özçelebi’nin işvereni olduğu, adresi Akdoğan olarak kayıtlı Özmanevra Clinic Ltd. adlı başka bir Diş Kliniğinde çalışan olarak kaydı bulunmaktadır. Gazimağusa Polis Müdürlüğü’nün 2 Aralık 2019 tarihinde gerçekleştirdiği denetimde Smiles Dental Care’da çalıştığı tespit edilmiş olan Sayın Fidan Kalyoncu ve Sayın Kübra Sakar da Akdoğan’daki Diş Kliniğinde çalışan olarak kayıtlı görünmektedir. Başka bir ifadeyle Berçem 1 Apt. No.1/4 Gazimağusa adresinde bulunan Özel Muayenehane veya Diş Kliniğini Çalıştırma Yetki Belgesi Sayın Ender Çelebi adına düzenlenmiş olmakla birlikte, Sosyal Sigortalar Dairesi kayıtlarına göre Sayın Çelebi’nin işveren ya da çalışan olarak bu adresteki iş yerinde herhangi bir kaydı yoktur.

22/1992 sayılı İş Yasası’nın 5’inci maddesine göre bir işyerini kuran, devralan, çalışma konusunu kısmen veya tamamen değiştiren, işyerini kapatan veya her ne şekilde olursa olsun faaliyetine son veren gerçek veya tüzel kişiler, örneği Çalışma Dairesince hazırlanacak bildirgeyi düzenleyerek bir ay içinde Daireye vermek zorundadırlar.  Verilen bildirgeye dayanarak işyerleri tescil edilir. Çalışma Dairesi Müdürlüğü’nün kayıtlarına göre söz konusu Diş Kliniğinin bulunduğu adreste tescilli herhangi bir işyeri olmadığı ve Sayın Ender Çelebi’nin işveren olarak göründüğü herhangi bir tescilli işyeri bulunmadığı tespit edilmiştir.  

Özetle Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi tarafından düzenlenmiş olan Özel Muayenehane Açma ve Çalıştırma Yetki Belgesi’ne göre, Berçem 1 Apt. Ayluğa/Gazimağusa adresinde bulunan Özel Muayenehaneyi açmak ve çalıştırmak için yetkilendirilmiş olan kişi Sayın Ender Çelebi’dir. Ancak Sosyal Sigortalar Dairesi kayıtlarına göre Sayın Çelebi’nin işveren ya da çalışan olarak bu iş yerinde herhangi bir kaydı yoktur. Yine benzer biçimde Çalışma Dairesi kayıtlarına göre bu adreste tescilli bir işyeri bulunmamaktadır. Bu tutarsızlığın, KKTC Sağlık Bakanlığı tarafından ve ilgili Oda tarafından 13/1976 sayılı Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği Yasası gözetilerek değerlendirilmesi gerekmektedir.

Netice itibarı ile KKTC Sağlık Bakanlığı izinsiz olarak faaliyet gösteren söz konusu işyeri hakkında yasal işlem başlatmayarak ve Özel Sağlık Hizmetleri Kurulu’nun bu işyeri ile ilgili aldığı kararın gereğini yerine getirmeyerek, 37/2012 sayılı Özel Hastane, Özel Dal Hastanesi, Özel Klinik, Özel Dispanser ve Özel Muayenehaneler (Denetim) Yasası’na aykırı davranmıştır.

Ayrıca, KKTC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı üzerine düşen yükümlülüğü yerine getirerek mezkûr işyerini denetlemesi, izinsiz açılmış işyeri ve kayıtsız çalışan diş hekimleri hakkında gereğini yapması gerekir.

 

 

       Emine DİZDARLI

Yüksek Yönetim Denetçisi

       (Ombudsman)

 

 

 

 

 

 

 

    

Print
Yayınlanma tarihi: Nis 7, 2021,
Haber Kategorisi: Haberler,
Yorumlar: 0,
Etiketler:

«Mart 2024»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
26
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Ocak-Haziran 2023 ve Temmuz-Aralık 2023 dönemlerini kapsayan 35. ve 36. Dönem Raporlarını Cumhurbaşkanı Ersin Tatar’a sundu.

Cumhurbaşkanlığı Şeref Salonunda gerçekleştirilen kabulde konuşan Cumhurbaşkanı Tatar, Ombudsman’ın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde önemli bir yere sahip olduğunu, çalışmalarını takip ettiğini ve özellikle  yurtdışı faaliyetlerinde  Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ombudsmanı olarak katıldığı,  Uluslararası Kuruluşlardaki  temsiliyetindeki çalışmalarını  takdirle izlediğini ifade ederek bundan sonraki görevinde başarılar diledi.

Devamını oku
272829123
45678910
111213
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Oktan Türe'nin raporunu yayınladı.

Sayın Oktan Türe, Belediyelerde çalışan kişilere, süresi içinde yapılmayan veya geç olarak yapılan ek çalışma ücreti ödemelerinin tahsilatının İhtiyat Sandığı Dairesi’nce hatalı biçimde yapıldığını iddia ederek mevcut uygulamanın ilgili yasalara uygun olup olmadığının değerlendirilmesi talebi ile Dairemize müracaat etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
14151617
18
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol Sayın Mustafa Emre Gül'ün raporunu yayınladı.

 

Sayın Mustafa Emre Gül 25 Ağustos 2022 tarihinde Dairemize yaptığı başvuruda komşusunun garajının imar mevzuatına aykırı olduğunu, bu hususta Gazimağusa Kaymakamlığına dilekçe yaptığını ve bu dilekçesine cevap alamadığını  iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
1920
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) İlkan Varol  Sayın Mehmet Bodurhan'ın raporunu yayınladı.

 

 

Sayın Mehmet Bodurhan, KKTC Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından yapılan ölçüm yenileme işlemi sonrasında İnönü köyünde kain Pafta/Harita S31-D-14-B-1, Ada: 201, 193 numaralı parselde bulunan taşınmaz malında yaklaşık 1000 metrekarelik küçülme olduğunu, yapılan itirazlar sonrasında Tapu ve Kadastro Dairesi tarafından hatanın düzeltilmesine karar verildiğini ancak çeşitli kereler düzeltme işlemleri başlatılmasına rağmen sonuçlanmadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve rapor hazırlanmıştır.

Devamını oku
21222324
25262728293031
1234567

Arşiv