Yayınlanma tarihi: Kas 18, 2021

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Türkiye Cumhuriyeti tarafından Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu'na hibe edilmesi tasarlanan jeneratörlerle ilgili raporunu yayınladı.

 

Türkiye Cumhuriyeti tarafından Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu’na 2 adet Jeneratör hibe edileceği yönünde basında çıkan haberler akabinde mezkûr jeneratörlerin montajının yapılacağı Teknecik Elektrik Santralinde bulunan sahadaki altyapı çalışmaları için ihaleye çıkılmadan hizmet alındığı yönünde aldığımız duyumlar neticesinde Dairemiz tarafından bir soruşturma başlatılmıştır.

38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş olan konuyla ilgili ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Türkiye Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan 15 Kasım 2020 tarihinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni ziyareti sırasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Devletine jeneratör hibe edilmesi yönünde talimat vermiştir. Hibe edilecek olan jeneratörler 25 Megawatt gücünde olup motorin ve doğalgaz olmak üzere iki tane yakıt türü ile çalışabilmektedirler.

Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu nezdinde yaptığımız soruşturmada Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Genel Müdürü Sayın Gürcan Erdoğan mevcut kurulu santrallerin yükü maksimuma çıktığı gün ve/veya saatlerde, maksimuma çıkan yükü karşılamak için veya mevcut santrallerde arıza olduğu veya rutin bakımlarının yapıldığı dönemlerde günlük yükü karşılamak için mezkûr jeneratörlerin faydalı olacağını bildirmiştir.

Devamını oku

«Kasım 2021»
PztSalÇarPerCumCmtPaz
25
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Dr.Tevfik Eker'in raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Dr.Tevfik Eker'in raporunu yayınladı.

    

Sayın Dr.Tevfik Eker, 22 Mart 2021 tarihinde Dairemize yaptığı başvuruda KKTC Sağlık Bakanlığı ile Doğu Akdeniz Üniversitesi arasında imzalanan Doğu Akdeniz Üniversitesi-Gazimağusa Devlet Hastanesi Moleküler Araştırma Laboratuvarında Yürütülecek Tanı, Araştırma ve Eğitim Faaliyetlerine İlişkin İş Birliği Protokolünün 3’üncü maddesinin (g) fıkrasında belirtilen Laboratuvar içi yönetimde İta Amirlerinin Doğu Akdeniz Üniversitesinden görevlendirilen Laboratuvar Yöneticilerinin olması nedeniyle mevcut yasalarla çeliştiğini ve bu durumun Kamu Çalışanlarını hak kaybına uğratabileceğini iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir. 

     Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 Sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

     Sayın Dr.Tevfik Eker başvurusunda özetle KKTC Sağlık Bakanlığı ile Doğu Akdeniz Üniversitesi arasında Doğu Akdeniz Üniversitesi-Gazimağusa Devlet Hastanesi Moleküler Araştırma Laboratuvarında Yürütülecek Tanı, Araştırma ve Eğitim Faaliyetlerine İlişkin İş Birliği Protokolünün 11 Kasım 2020 tarihinde imzalandığını, mezkur protokolün özellikle 3’üncü maddesinin (g) fıkrasında belirtilen Laboratuvar İçi Yönetimde İta Amirinin kim ve/veya kimlerden oluşacağının belirsiz olduğunu, bahse konu (g) bendinde Doğu Akdeniz Üniversitesi tarafından görevlendirilen yöneticilerin de İta Amiri olabileceğini, Kamu Görevlisi olmayan bir kişinin İta Amiri olması halinde Laboratuvar Çalışanı olan Kamu Çalışanlarının hak kaybına uğrayabileceklerini, Kamu Çalışanı olmayan bir kişi ve/veya kişilerin  İta Amiri olması halinde bu durumun Kamu Görevlileri Yasası ile Kamu Sağlık Çalışanları Yasası’na aykırı olduğunu iddia etmiştir.

Devamını oku
26
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Oya Yılmaz'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Oya Yılmaz'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Oya Yılmaz adında kayıtlı bulunan Tapu ve Kadastro Dairesi, Taşınmaz Mal Koçanı No:459 Lefke Kazası, Bademliköy’de kain  Pafta:529-D-10-C-2, Harita: XVIII/47 ve 48 Ada/Blok:106 Parsel No: 206/1 (Yeni 1) taşınmaz malını tellemek için Lefke Belediyesi’nden izin aldığını, söz konusu tellleme koşul olarak hudut boyunca seyreden su kanalının kenarından 5 ayağa kadar olan saha su kanalının bir kısmını oluşturduğu cihetle 5 ayak içerisinden yapılması gerektiği hususu Lefke Kaymakamlığı tarafından kendisine yazılı olarak bildirildiğini, kullanımında bulunan taşınmaz malın güney kısmında bahse konu su kanalına sınırı olan başka bir taşınmaz mal sahibinin su kanal sınırı (ark) içerisine ağaç ektiğini ve/veya söz konusu arkın işgal edildiğini, mezkur taşınmaz malı mülkiyetinde bulunduran şahıs ve/veya şahısların ayni yasal mevzuata şamil olduklarını, herkesin ayni muameleye tabi tutulmaları  gerektiğini, Fasıl 224 Taşınmaz Mal (Tasarruf, Kayıt ve Kıymet Takdiri) Yasası’nın 16’ncı maddesinde belirtilen hükümlerin uygulanmadığını ve/veya ayırımcılık yapıldığını iddia ederek Dairemizden yardım talebinde bulunmuştur.  

Yapılan başvuru üzerine konu , 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Devamını oku
2728
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Aner Atlı Spor Kulübü ile ilgili raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Aner Atlı Spor Kulübü ile ilgili raporunu yayınladı.

 

Lefkoşa, Haspolat köyünde kain Aner Atlı Spor Kulübü’nün bulunduğu bölgenin orman arazisi olduğu, bazı yerlerin dere yatağı ve/veya gölet olup üzerinin doldurulduğu, mezkur alan üzerinde otopark, restoran ve padok yapıldığı iddiasıyla basına yansıyan haberlere istinaden bir çevre sorununun yaşanmasını önlemek amacıyla Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi tarafından bir soruşturma başlatılmıştır.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

KKTC İçişleri Bakanlığı, Lefkoşa Kaymakamlığı nezdinde başlatılan soruşturmada Aner Atlı Spor Kulübü’nün kullanımında olan arazinin Haspolat’ta kâin Organize Hayvancılık Bölgesinde, Pafta/Harita XXI.16EI.&EII, Blok: F, Parsel:33 içerisinde yer aldığını, söz konusu Parsel’in bir kısmı olan 1,138.96 m2 büyüklüğündeki alanın ağıl yapılması veya ağıl olarak kullanılması için Sayın Emre Aner’e, 30 Ekim 2015 tarihli Ağıl Yeri Kullanım Sözleşmesi tahtında verildiği tespit edilmiştir. Lefkoşa Kaymakamlığı söz konusu ağıl yerinin hepsini Sözleşmede belirtilen şartlara tabi olmak üzere verildiği açıkça görülmektedir. Bunlar şöyledir: İnşaat ile ilgili yasa ve tüzüklerin gerektirdiği makamdan izin alınacaktır. Arazi ağıl amaçları dışında başka bir amaç için kullanılmayacaktır. İnşa etmeyi deruhte ettiği ağıl projesini bir ay içinde başlayıp birinci yılın sonunda tamamlayacaktır. Konu ağıl yeri ilçe Kaymakamlığının onayı olmadan kimseye devredilmeyecektir. Noter huzurunda yapılan devir işlemleri geçersiz sayılacaktır. Bu şartların herhangi birisini yerine getirilmemesi halinde bu sözleşme iptal edilerek kullanımına verilen arazi alınacak ve arazi üzerine yapılan yatırım için tazminat ödenmez.  

Devamını oku
293031
12
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  İnşaat Encümeni ile ilgili  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı İnşaat Encümeni ile ilgili raporunu yayınladı.

 

19/1998 sayılı Yapı İnşaatı ve Teknik İşler Müteahhitleri Kayıt ve Denetim Yasasına ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Hukuk Dairesi (Başsavcılık) görüşüne aykırı olarak Encümen Gelirlerinden usulsüz harcama yapıldığı iddiaları üzerine Dairemiz tarafından soruşturma başlatılmıştır.

Konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve KKTC Bayındırlık ve Ulaştırma Bakanlığı’ndan bilgi talep edilmiştir.

 Encümen, yapı inşaatı ve teknik işler müteahhitliği hizmetlerinin bir düzen ve disiplin altına alınması ve yapı inşaatı ve teknik işler müteahhitliği yapan müteahhitlerin sınıflandırılarak kayıt ve denetimlerinin yapılmasını sağlamak amacını taşımaktadır. 19/1998 sayılı Yapı İnşaatı ve Teknik İşler Müteahhitleri Kayıt ve Denetim Yasası’nın 5’inci maddesi Encümenin oluşumunu, görev ve yetkilerini düzenlemektedir ve Encümen bu Yasanın 5’inci maddesi kuralları uyarınca oluşturulmaktadır. Müteahhitleri kaydetmek, Müteahhitlerin menfaatlerini gözetmek için tedbirler almak, bu Yasada tüzükle düzenlenmesi öngörülen konularda tüzük taslaklarını hazırlamak için tedbirler almak; gerçek veya tüzel kişilerin ismini sicilden silmek; müteahhitlere disiplin cezası vermek; özel izin gerektiren durumlarda Bakanlar Kuruluna görüş vermek, Yasanın amacına uygun kararlar almak ve mezkur Yasanın 8’inci maddesine aykırı, kayıtsız müteahhitlerin yaptığı inşaatları tespit edip yetkili makamlara bildirmek Encümenin görevleri arasındadır.

Devamını oku
345
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Ahmet Çağman'ın raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Ahmet Çağman'ın raporunu yayınladı.

 

Lefkoşa’da, İlhan Savut Sokak’ta ikamet eden Sayın Ahmet Çağman evinin yakınında bulunan Sevinç Cafe adlı işletmenin haftanın yedi günü ses yükseltici kullanarak yüksek sesli müzik yapmasından dolayı rahatsızlık duyduklarını, İdare nezdinde yaptıkları girişimlere herhangi bir netice alamadıkları nedeniyle mağduriyet yaşadıklarını iddia ederek Dairemizden yardım talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi tarafından Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü nezdinde başlatılan soruşturmada Sayın Ahmet Çağman’ın muhtelif tarihlerde Sevinç Cafe Bar ile ilgili şikâyetlerde bulunduğunu, 14 Ağustos 2020 tarihli şikâyet dilekçesine Çevre Koruma Dairesi Müdürlüğü tarafından 24 Ağustos 2020 tarih ve ÇDK.0.00-012/01-20/E.1316 sayılı yazıyla cevap verildiği görülmüştür.

Devamını oku
67
891011121314
1516
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Kıbrıs Çevre Platformu'nun  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Kıbrıs Çevre Platformu'nun raporunu yayınladı.

 

Sayın Nilden Bektaş Erhürman, Kıbrıs Çevre Platformu adına Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne başvurarak Ötüken köyünde kain Pafta /Harita  XXIV/10 Parsel 89’un Yüksek Orman alanı olduğunu, mezkur ormanın Ambelia Ormanı (Ambelia Forest) olarak bilindiğini, söz konusu ormanın turizm amacı güdülerek Sayın Mehmet Özbada isimli kişiye 25 yıllığına yatırım yapılması için kiralandığını, 2012 yılında söz konusu Kira Sözleşmesinin hitam bulması nedeniyle Devlet Emlak Malzeme Dairesi tarafından DMG Yatırım ŞTİ. LTD.’e  yeni bir Kira  Sözleşmesi yapıldığını, Şehir Planlama Dairesi Müdürlüğü’nün İskele Belediyesi’ne yazdığı yazıda konu ile ilgili olarak Başsavcılığın görüşü bulunduğunu, söz konusu görüşe göre mezkur yerin kiralanmasında   yetki  aşımı   ve/veya   usulsüzlük   yapıldığını  ve  buna  rağmen

İskele – Ötüken’de kain yerin 49 yıllığına Bakanlar Kurulu Kararı ile kiralandığını iddia ederek bu konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

Konu 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve işbu rapor tanzim edilmiştir.

Devamını oku
17
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Hakkı Biricik'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Hakkı Biricik'in raporunu yayınladı.

      

      Sayın Hakkı Biricik Yeni Erenköy Belediyesi sınırları içerisinde bulunan taşınmaz mala inşaat yapmak amacı ile İskele Kaymakamlığına başvurduğunu, söz konusu müracaatın değerlendirilerek uygun görüldüğünü, İnşaat Ruhsatı alabilmek için hesaplanan bedelin veya harcın Yeni Erenköy Belediyesine yatırılması gerektiğini, buna istinaden İskele Kaymakamlığı tarafından hesaplanan 11,750.12 Türk Lirası İnşaat Ruhsat Harcını ve Kıymet ve Tartı Ücreti olarak 1,687.00 Türk Lirası meblağı 26 Mart 2021 tarihinde Tahsilat Makbuzu No 0250333 ve F0287771 numaralı makbuz karşılığında ödediğini,  Yeni Erenköy Belediyesi yetkilileri tarafından kendisine yapılan bilgilendirmede; bahse konu ücreti ödememesi halinde İnşaat İznini ve/veya İnşaat Ruhsatını almasının mümkün olmadığı belirtildiğini,  Yeni Erenköy Belediyesi’nin Kıymet ve Tartı Ücreti adı altında  böyle bir ücreti tahsil etme hakkı ve/veya İnşaat Ruhsatı alırken koşul koyma yetkisinin bulunmadığını ve Belediyenin almış olduğu bu kararının gayri yasal olduğunu iddia ederek konunun soruşturulmasını talep etmiştir.      

Yapılan başvuru üzerine konu , 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Devamını oku
18
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Türkiye Cumhuriyeti tarafından Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu'na hibe edilmesi tasarlanan jeneratörlerle ilgili  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Türkiye Cumhuriyeti tarafından Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu'na hibe edilmesi tasarlanan jeneratörlerle ilgili raporunu yayınladı.

 

Türkiye Cumhuriyeti tarafından Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu’na 2 adet Jeneratör hibe edileceği yönünde basında çıkan haberler akabinde mezkûr jeneratörlerin montajının yapılacağı Teknecik Elektrik Santralinde bulunan sahadaki altyapı çalışmaları için ihaleye çıkılmadan hizmet alındığı yönünde aldığımız duyumlar neticesinde Dairemiz tarafından bir soruşturma başlatılmıştır.

38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş olan konuyla ilgili ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

Türkiye Cumhurbaşkanı Sayın Recep Tayyip Erdoğan 15 Kasım 2020 tarihinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni ziyareti sırasında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Devletine jeneratör hibe edilmesi yönünde talimat vermiştir. Hibe edilecek olan jeneratörler 25 Megawatt gücünde olup motorin ve doğalgaz olmak üzere iki tane yakıt türü ile çalışabilmektedirler.

Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu nezdinde yaptığımız soruşturmada Kıbrıs Türk Elektrik Kurumu Genel Müdürü Sayın Gürcan Erdoğan mevcut kurulu santrallerin yükü maksimuma çıktığı gün ve/veya saatlerde, maksimuma çıkan yükü karşılamak için veya mevcut santrallerde arıza olduğu veya rutin bakımlarının yapıldığı dönemlerde günlük yükü karşılamak için mezkûr jeneratörlerin faydalı olacağını bildirmiştir.

Devamını oku
19
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Zehra Yüksel ve Sayın Şerife Derya Deniz'in  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Zehra Yüksel ve Sayın Şerife Derya Deniz'in raporunu yayınladı.

       

  Dairemize başvuruda bulunan Sayın Zehra Yüksel ve Sayın Şerife Derya Deniz, babaları Merhum Hüseyin Zihni Deniz’den bağış yolu ile 1/2 eşit hisse ile mal sahibi oldukları Minareliköy – Lefkoşa İlçesi’nde kain  Pafta-Harita:XXII-10.W, Ada-Parsel: C-131, Taşınmaz Mal Koçan No: C 234, 10 Dönüm 3 Evlek’ten müteşekkül taşınmaz malın Kıbrıs Türk Barış Kuvvetleri Komutanlığı’nın ihtiyacı olması nedeniyle askeri maksatlar için kullanıldığını, bu nedenle bahse konu tarlayı kullanmaktan men edildiklerini, bu konuda uzun yıllar boyunca İdareye yaptıkları tazminat ve/veya karşılık ödenmesine veya iadesine ilişkin başvuruların sonuçsuz kaldığını ve mağdur olduklarını iddia ederek uğradığı mağduriyetinin giderilmesi için yardım talep etmişlerdir. 

         Yapılan başvuru üzerine konu , 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

         5/1979 sayılı Askeri Yasak Bölgeler Yasası’nın 3’üncü maddesi tahtında Bakanlar Kurulu, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin ulusal güvenliğini sağlamak amacıyla, Resmi Gazetede yayımlanacak bir kararname ile   Kuzey Kıbrıs’ın herhangi bir kısmında askeri yasak bölge veya bölgeler ilan edilebilir. Bakanlar Kurulu, ikametgahı, arazisi veya işyeri askeri yasak bölge olarak ilan edilen yerlerde bulunan kişilere ve kuruluşlara gereken kolaylıkları sağlayacak önlemleri alır. Böyle bir kararname nedeniyle, yasal çıkarları etkilenen kişilerin zarar ziyanları Devletçe tazmin edilir.

Devamını oku
2021
222324
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Bed Construction Limited’in Direktörü Sayın Özer Seyit Ali'nin raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Bed Construction Limited’in Direktörü Sayın Özer Seyit Ali'nin raporunu yayınladı.

    

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne 03 Haziran 2020 tarihinde başvuruda bulunan Bed Construction Limited’in Direktörü Sayın Özer Seyit Ali, Alsancak Belediye Başkanlığına 08 Ağustos 2019 ile 17 Eylül 2019 tarihleri arasında 4 adet başvuru yaptığını, söz konusu dilekçeler karşılığında Alındı Belgesi aldığını ve/veya söz konusu dilekçelerin alındığına dair ilgili memur tarafından mezkur dilekçelerin imzaladığını, buna rağmen mezkur başvurulara herhangi bir cevap alamadıklarını, Alsancak Belediye Başkanı Sayın Fırat Ataser’in tutum ve davranışları neticesinde Şirket’in ve kendisinin  ticari itibarının zedelendiğini, bu sebeple maddi ve manevi zarara uğradıklarını ve/veya uğrayabileceklerini iddia ederek konunun soruşturulmasını talep etmiştir.

     Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 Sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor hazırlanmıştır.

     Bed Construction Limited’in Direktörü Sayın Özer Seyit Ali başvurusunda özetle, Girne-Alsancak Bölgesinde Beyaz Bahçem 1 (14 Konut), Beyaz Bahçem 2 (32 Konut) ve Beyaz Bahçem 3 (26 Konut) şeklinde isimlendirilen 3 siteden oluşan toplamda 72 adet konuttan oluşan projelerinin tamamlandığını, 03 Ağustos 2017 tarihli ve 022761 sayılı Bina Ruhsatı uyarınca  Beyaz Bahçem 1 Sitesinin inşaat işlemlerinin uygun bulunması neticesinde 02 Ekim 2018 tarihinde Girne Kaymakamlığı tarafından Nihai Tasvip Şahadetnamesi aldıklarını, bunun akabinde 25 Eylül 2018 tarihli 023239 Bina Ruhsatı gereğince Beyaz Bahçem 2 Sitesinin inşaat işlemlerinin uygun bulunması neticesinde 26 Aralık 2018 tarihinde Girne Kaymakamlığı tarafından Nihai Tasvip Şahadetnamesi alındığını, her iki sitedeki tüm konutlar için ilgili makamlardan alınan Taksimat, Ruhsat ve Onay harçlarının ödenerek  Taşınmaz Mal Koçanlarının alındığını, Beyaz Bahçem 3 Sitesinin ise Kat İrtifak Koçanlarının alındığını, elektriklerinin bağlandığını, Alsancak Belediye Başkanlığının tutumundan dolayı Nihai Tasvip Şahadetnamesinin alınamadığını, mezkur sitenin Su Sayaçlarının ücretleri ödenmesine rağmen bağlanmadığını, söz konusu sitenin altyapı eksikliklerinden dolayı Nihai Tasvip alamadıklarını ve/veya Alsancak Belediyesi onay vermediğini, Alsancak Belediye Başkanlığına konuyla ilgili defalarca dilekçe yaparak Su Sayaçlarının neden bağlanmadığını, bahse konu altyapı eksikliklerinin neler olduğu sorulmasına rağmen herhangi bir cevap alınamadığını, 11 Mayıs 2020 tarihinde Alsancak Belediye Başkanı Sayın Fırat Ataser tarafından Şirketin Bina Ruhsat koşullarına uymadığını ve Atık Su Arıtma Sisteminin yapılmamasından dolayı Su Sayaçlarının takılmadığı hususlarını belirten bilgilendirme yazılarını Beyaz Bahçem Sitelerine yerleşen tüm konut sahiplerine gönderdiklerini bu yazılar yüzünden bazı konut sahiplerinin sözleşmelerini iptal etmek istediklerini, bunun neticesinde  şirketin ve ticari itibarlarının zedelenerek maddi ve manevi zarara uğradıklarını iddia etmiştir.

Devamını oku
25262728
29
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Vehbi Cemoğlu'nun  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Vehbi Cemoğlu'nun raporunu yayınladı.

 

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Dairesi’ne başvuran Sayın Vehbi Cemoğlu 1992 tarihine kadar yedi yıl boyunca devlette işçi statüsünde, 1992-2013 yılları arasında Lefke Belediyesinde işçi olarak çalışıp buradan emekli olduğunu, emekli olmasını müteakip KKTC Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İhtiyat Sandığı Dairesi Müdürlüğü’nde biriken yatırımlarından kendisine yapılan 138,144.90 Türk Lirası tutarındaki ödemenin 175,853.56 Türk Lirası olması gerektiğini, bundan dolayı (175,853.56 Türk Lirası ‒ 138,144.90 Türk Lirası=) 37,708.66 Türk Lirası tutarında eksik ödeme yapıldığını iddia ederek uğradığı mağduriyetin giderilmesi için yardım talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

34/1993 sayılı İhtiyat Sandığı Yasası’nın 8’inci maddesine göre İştirak sahibi, ücret almasına hak kazandıran her ay için İhtiyat Sandığına müstahdemin brüt ücretinin en az %4 (Yüzde dört)’ü oranında prim yatırır. Ancak bu oran Toplu İş Sözleşmeleri ile artırılabilir. Yatırılacak prim miktarı, iştirak sahibinin ücretinden iştirak sahibi hesabına, işveren tarafından kesilir. Lefke Belediyesi ile Belediye Emekçileri Sendikası arasında Toplu İş Sözleşmesi imzalanmış ve Sayın Cemoğlu’nun da sözü edilen sendikaya üye olması hasebiyle İhtiyat Sandığı yatırımları %4’ten daha fazla olmuştur. 

Devamını oku
30
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Hilal Öykün Eroğlu'nun  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Hilal Öykün Eroğlu'nun raporunu yayınladı.

 

Sayın Hilal Öykün Eroğlu, KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı, Turizm Tanıtma ve Pazarlama Dairesi tarafından düzenlenen Turist Rehberi Yetiştirme kursunu 2009 yılında tamamlayarak Turist Rehberi Belgesini aldığını, akabinde Kıbrıs Türk Rehberler Birliği’ne  (KITREB)  üye olduğunu, 2013 yılından itibaren aktif olarak Turist Rehberi olarak yaşamını idame ettirdiğini, 2020 yılından beridir de İhtiyat Sandığı ve Sosyal Sigorta yatırımlarını kendi namına yapan bir kişi olduğunu, Covid 19 Pandemisi sebebiyle çalışamadığını, 2021 yılı Hibe Sağlık Destek Programı Projesi çerçevesinde destek almak için KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunduğunu ancak bir sonuç alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulmasını talep etmiştir.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

1/2008 sayılı Kıbrıs Türk Rehberler Birliği Yasası’nın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde turist rehberlerinin eğitimini, mesleğin icra koşularını, denetleme ve mesleğin işleyişine yönelik esasları düzenlemektedir. Söz konusu Yasa Birliğin kuruluşu, organların nitelikleri, görev ve yetkileri ile çalışma usulleri, üyelerinin hak ve yükümlülükleri, gelir ve harcama bütçeleri, turist rehberliğine kabul, meslek içi eğitim, rehberlerin nitelik hak ve yükümlülükleri ve sektör kuruluşları ile işbirliği esaslarını kapsamaktadır.  1/2008 sayılı Kıbrıs Türk Rehberler Birliği Yasası’nın 9’uncu maddesinin 2’inci fıkrası uyarınca Bakanlık, kamu kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile müşterek çalışma yürüterek, turizm politikalarının belirlenmesi ve gerçekleştirilmesine katkıda bulunur.

Kıbrıs Türk Rehberler Birliği (KITREB) Başkanı Sayın Deren Öymen, ülkemizde 2020 yılında başlayan ve 2021 yılında da devam eden Pandemi nedeniyle mağduriyet yaşayan üyeleri için KKTC Turizm ve Çevre Bakanlığı ile görüştüklerini ve “Turizm Salgın Destek Programı Projesi” için müracaat kabul edecekleri ile ilgili bir duyuruyu KITREB’in Facebook sayfasından ve Whatsapp grubundan paylaştıklarını belirtmiştir

Devamını oku
1
Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı  Sayın Hülya Yıldız'ın  raporunu yayınladı.

Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Emine Dizdarlı Sayın Hülya Yıldız'ın raporunu yayınladı.

 

Sayın Hülya Yıldız, 22 Ekim 2020 tarihinde Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı Sayın Ayhan Bozoğlan ile Türkiye – Mersin ilçesi Akdeniz Belediyesi’nde nikâhlandığını, Sayın Bozoğlan’ın KKTC’de çalıştığı süre içerisinde müstahdem tarafından sirkat, başkasının kimliğine bürünme suçlarından mahkûm olup hapis cezasına çaptırılması neticesinde Ekim 2019 tarihinde Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nden ihraç edildiğini, benzer suçlardan ihraç edilen kişilerin ihraç kararlarının Bakanlar Kurulu Kararıyla kaldırıldığını, aile bütünlüğünün sağlanması veya aile birliğinin korunması gerekçesiyle Sayın Bozoğlan’ın ihraç kararının kaldırılmasını İçişleri Bakanlığından talep ettiğini ancak müspet bir sonuç alamadığını iddia ederek konunun Dairemiz tarafından soruşturulması istemiyle başvuruda bulunmuştur.

Yapılan başvuru üzerine konu, 38/1996 sayılı Yüksek Yönetim Denetçisi (Ombudsman) Yasası kuralları çerçevesinde incelenmiş ve ekte sunulan rapor tanzim edilmiştir.

25/1993 sayılı Yurttaşlık Yasası’nın amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti yurttaşlığının kazanılmasına ve kaybedilmesine ilişkin esasları düzenlemektir. Yurttaşlık doğum yolu, evlat edinme yolu, evlenme veya Bakanlar Kurulu veya Bakanlık Kararı ile kazanılabilir.

Devamını oku
2345

Arşiv